Reklama
Rozwiń
Reklama

Druga linia szybkiej kolei brytyjskiej krótsza o połowę. Okazała się za droga

Premier Rishi Sunak anulował budowę połowy drugiej linii superszybkiej kolei High Speed (HS2) z Londynu do Manchesteru i Leeds, bo koszty wzrosły o 60 mld funtów. Pozostanie tylko odcinek Londyn-Birmingham, a dalej dotychczasowe tory.

Publikacja: 07.10.2023 19:50

Druga linia szybkiej kolei brytyjskiej krótsza o połowę. Okazała się za droga

Foto: Darren Staples/Bloomberg

Druga linia HS2 po istniejącej już HS1 przez tunel pod kanałem La Manche, którą kursują składy Eurostara między Londynem, Paryżem i Brukselą miała ułatwić dostęp do północnych regionów kraju, gęsto zaludnionych ważnych gospodarczo, ale wyraźnie zaniedbanych pod względem dostępności. Prace przy największym projekcie brytyjskim w zakresie infrastruktury zaczęto w kwietniu 2020, pierwsze składy pociągów miały zacząć kursowanie w latach 2029-33 r.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Pekin uderza w import aut do Rosji
Transport
Są chętni na portugalską linię TAP. Wciąż trwa dochodzenie w aferze korupcyjnej
Transport
Europejskie linie chcą latać do Azji tak jak Chińczycy
Transport
Ataków na polską infrastrukturę będzie więcej. Czy latamy bezpiecznie?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Zaostrza się spór Japonii i Chin o Tajwan. Chińczycy anulowali nawet 500 tysięcy lotów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama