Druga linia szybkiej kolei brytyjskiej krótsza o połowę. Okazała się za droga

Premier Rishi Sunak anulował budowę połowy drugiej linii superszybkiej kolei High Speed (HS2) z Londynu do Manchesteru i Leeds, bo koszty wzrosły o 60 mld funtów. Pozostanie tylko odcinek Londyn-Birmingham, a dalej dotychczasowe tory.

Publikacja: 07.10.2023 19:50

Druga linia szybkiej kolei brytyjskiej krótsza o połowę. Okazała się za droga

Foto: Darren Staples/Bloomberg

Druga linia HS2 po istniejącej już HS1 przez tunel pod kanałem La Manche, którą kursują składy Eurostara między Londynem, Paryżem i Brukselą miała ułatwić dostęp do północnych regionów kraju, gęsto zaludnionych ważnych gospodarczo, ale wyraźnie zaniedbanych pod względem dostępności. Prace przy największym projekcie brytyjskim w zakresie infrastruktury zaczęto w kwietniu 2020, pierwsze składy pociągów miały zacząć kursowanie w latach 2029-33 r.

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach