Boeing też poprawił prognozę rynku na 20 lat

Na dzień przed inauguracją salonu lotniczego w Paryżu Boeing ogłosił lekko poprawioną 20-letnią prognozę dostaw nowych samolotów, zdominowaną przez samoloty wąskokadłubowe kupowane przez tanich przewoźników.

Publikacja: 18.06.2023 13:32

Boeing też poprawił prognozę rynku na 20 lat

Foto: Bloomberg

Koncern przewiduje, że linie lotnicze kupią do 2042 r. 42 595 nowych samolotów, w podobnej prognozie z ubiegłego roku wymienił liczbę 41 70. Skorygowana prognoza jest jednak w dalszym ciągu mniejsza od liczby 43610 nowych maszyn, zakładanej w 2021 r., gdy uwzględniono zamówienia z Rosji - pisze Reuter.

Na światowym rynku będą dominować samoloty wąskokadłubowe - A320neo i B737 MAX. producenci dostarczą ich 32420. Według wiceprezydenta Boeinga ds. marketingu, Darrena Hulsta, popyt będzie pochodzić głównie od przewoźników low-cost, którzy podwoją w tym okresie swe floty.

Czytaj więcej

Duże oczekiwania przed salonem lotniczym w Paryżu

Airbus i Boeing dostarczą do 2042 r. 7440 samolotów szerokokadłubowych, producenci maszyn regionalnych 1810 sztuk, klienci odbiorą też 925 samolotów towarowych. Połowa nowych samolotów posłuży do wymiany wysłużonych, druga połowa zapewni wzrost floty przewoźników — uważa koncern, podobnie jak konkurent z Tuluzy. Światowa flota zwiększy się niemal dwukrotnie, z ok. 24 500 sztuk w 2022 r. do 48 600 w 2042 r. Ubiegłoroczna prognoza koncernu podawała liczbę 43470 samolotów na świecie.

Boeing zwiększył też w tej prognozie przewidywany wzrost ruchu pasażerskiego z 3,8 do 4 proc. Rynek przewozów cargo przeżyje „chwilę wytchnienia”, z szacowanym wzrostem o 3 proc. rocznie przez 20 lat, zapewni dobry początek przyszłemu popytowi. - Moim zdaniem, znów widzimy, jak odporny jest popyt na przewozy cargo, bo stale rośnie o ok. 3,5-4 proc. - powiedział Hulst.

Transport lotniczy w Chinach był słabszy w 2022 r., ale mimo tego Boeing bardzo optymistycznie ocenia ten rynek, na który przypada 20 proc. całego, a na resztę Azji 22 proc. popytu.

Koncern przewiduje, że linie lotnicze kupią do 2042 r. 42 595 nowych samolotów, w podobnej prognozie z ubiegłego roku wymienił liczbę 41 70. Skorygowana prognoza jest jednak w dalszym ciągu mniejsza od liczby 43610 nowych maszyn, zakładanej w 2021 r., gdy uwzględniono zamówienia z Rosji - pisze Reuter.

Na światowym rynku będą dominować samoloty wąskokadłubowe - A320neo i B737 MAX. producenci dostarczą ich 32420. Według wiceprezydenta Boeinga ds. marketingu, Darrena Hulsta, popyt będzie pochodzić głównie od przewoźników low-cost, którzy podwoją w tym okresie swe floty.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Salon lotniczy Farnborough. Producenci liczą na zamówienia na 1000 samolotów
Transport
Prognozy Boeinga i Airbusa: ponad 40 tys. nowych samolotów w ciągu 20 lat
Transport
Wizz Air zwraca koszty biletów pasażerom. Polskie lotniska działają normalnie
Transport
Przywracanie rozkładów lotów po piątkowej zapaści. Ten weekend może być jeszcze trudny
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Transport
Wielkie zamieszanie na lotniskach w szczycie sezonu i kłopoty pasażerów. Kiedy należy się odszkodowanie?