Aktualizacja: 07.03.2016 14:56 Publikacja: 07.03.2016 14:56
Foto: Fotorzepa, Dariusz Gorajski
Efektem prac ma być likwidacja wąskich gardeł, zwiększenie przepustowości linii, skrócenie czasu transportu ładunków oraz zwiększenie punktualności połączeń towarowych. Program inwestycyjny obejmuje porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu, a także linię Bydgoszcz – Trójmiasto. Ma być zrealizowany do 2020 roku.
Przeszło 304 miliony złotych ma kosztować modernizacja trasy 226, która stanowi jedyne połączenie kolejowe do Portu Północnego. Po przebudowie 13,5-kilometrowej linii od Pruszcza Gdańskiego przez most na Martwej Wiśle do gdańskiego terminala kontenerowego i portu będzie mogło tamtędy kursować więcej pociągów. Po wymianie torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej oraz modernizacji 8 przejazdów kolejowych, składy towarowe pojadą z prędkością 100 kilometrów na godzinę. Natomiast jeszcze w pierwszym kwartale PLK planują ogłoszenie przetargu na dokumentację projektową inwestycji na terenie Portu Gdańsk oraz stacji przeznaczonych do obsługi transportu towarowego. Przedsięwzięcie ubiega się o dofinansowanie UE z programu CEF (Connecting Europe Facility). Będzie realizowane w latach 2017 – 2020. Koszt to 600 mln złotych.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Rzeszowskie centrum logistyczno-przemysłowe dostarczy na rynek ponad 52 tys. mkw. powierzchni magazynowej i biurowej.
Deweloper, spółka GLP, rozpoczął budowę swojego drugiego centrum logistycznego w Lędzinach. Obiekt zaoferuje 40 tys. mkw. powierzchni.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas