Stary peron w Piasecznie zostanie zastąpiony dwoma nowymi, położonymi na zewnątrz toru. Zamontowane zostaną nowe wiaty, oświetlenie, tablice informacyjne, ławki. W miejscu starej kładki powstanie nowa, wyposażona w windy. Polskie Linie Kolejowe planują zakończyć przebudowę stacji Piaseczno w drugim kwartale przyszłego roku. Inwestycja pochłonie 55 mln zł. Oprócz modernizacji infrastruktury pasażerskiej prace obejmą także wymianę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Od połowy marca ruszy także przebudowa przystanku Zalesie Górne oraz jednego z torów od Piaseczna do Czachówka.
Inwestycja pozwoli znacznie zwiększyć prędkość pociągów. Pomiędzy Warszawą a Czachówkiem będą jeździć nawet 160 kilometrów na godzinę. Na 27-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 8 wymienionych będzie 77 km torów, zamontowanych 101 rozjazdów, pojawią się nowe urządzenia sterowania ruchem. Wymienione zostanie 75 km sieci trakcyjnej.
Przebudowa stacji na Okęciu ma się zakończyć jesienią tego roku. Trwają prace także na innych stacjach: na przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny część starych peronów została już rozebrana. Obecnie zabudowywane są ścianki dla nowych 200 metrowych peronów.
Inwestycje wymusiły zmiany w komunikacji. Z dotychczasowych 23 bezpośrednich par relacji Warszawa Wschodnia – Radom utrzymanych zostanie 17, jednak w porannym szczycie przez Piaseczno i Warszawę Okęcie pojedzie więcej pociągów do Warszawy, a w popołudniowym – do Radomia. Z uwagi na przebudowę linii kolejowej na trasie Góra Kalwaria – Czachówek – Góra Kalwaria wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.
Kolejne inwestycje mają być realizowane na odcinkach między Czachówkiem a Warką oraz Warką a Radomiem. Modernizacja tego ostatniego fragmentu linii wiąże się, między innymi z budową drugiego toru. Modernizacja całej trasy pomiędzy Warszawą a Radomiem pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 kilometrów na godzinę na 93 procentach długości.