Reklama
Rozwiń
Reklama

Kupowanie używanego auta nie może przypominać loterii

Podaż samochodów używanych jest coraz niższa, co zwiększa ryzyko zakupu pojazdu pod presją, za zbyt wysoką cenę i z negatywną historią. Na rynku brakuje ogólnych standardów mających zapewnić bezpieczeństwo kupującemu.

Publikacja: 10.02.2023 03:00

Na polskim rynku samochodów używanych jest coraz mniej atrakcyjnych ofert

Na polskim rynku samochodów używanych jest coraz mniej atrakcyjnych ofert

Foto: skaljac / shutterstock

Na polskim rynku wtórnym wybór samochodu jest coraz trudniejszy. Oferowanych do sprzedaży pojazdów systematycznie ubywa, w dodatku te dostępne okazują się coraz starsze. Wciąż nie odradza się wymiana aut zarówno przez użytkowników indywidualnych, jak również firmy czy instytucje, wyhamowana spadkiem dostępności nowych samochodów w salonach dilerskich.

Jak podaje sieć autokomisów AAA Auto, koniec ubiegłego roku przyniósł duży spadek liczby oferowanych samochodów używanych. W grudniu 2022 roku w Polsce było ich niespełna 169,4 tys., co oznacza spadek w stosunku do listopada ub. roku o przeszło 25,1 tys. sztuk. Wraz ze spadkiem ofert wzrosła mediana ceny o 1 tys. zł w stosunku do listopada 2022 r., zwiększając się do 30,9 tys. zł.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama