Strefy przyhamują napływ starych aut do Polski

W coraz większej liczbie krajów Europy zakłada się zwiększanie liczby oraz zakresu ograniczeń dla jeżdżących po miastach starszych samochodów.

Publikacja: 27.01.2023 03:00

W już istniejących strefach niskiej emisji kryteria mają być jeszcze zaostrzone, m.in. w Londynie.

W już istniejących strefach niskiej emisji kryteria mają być jeszcze zaostrzone, m.in. w Londynie.

Foto: Travers Lewis / shutterstock

Strefy czystego transportu mogą skutecznie wpłynąć na ograniczenie liczby najstarszych samochodów na polskich drogach. Zwłaszcza że pod tym względem jesteśmy jednym z europejskich liderów, a struktura rynku zmienia się na niekorzyść. Jak podał Instytut Samar, w grudniu średni wiek sprowadzanych do Polski samochodów z zagranicy, głównego źródła zaopatrzenia autokomisów i serwisów internetowych, przekroczył 13 lat. A według sieci autocentrów AAA Auto od początku obecnego roku średnia dla wszystkich ofert sprzedaży aut używanych to 11,6 roku. Tymczasem dotychczasowe próby ograniczania dopływu starych pojazdów na rynek poprzez bariery fiskalne spaliły na panewce: kolejne rządy, mając już przygotowane przepisy, rezygnowały z ich wprowadzenia w obawie przed niezadowoleniem społecznym.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne