Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 14:19 Publikacja: 19.01.2023 17:08
Foto: Bloomberg
Wielu tradycyjnych narodowych przewoźników europejskich nie potrafi nawiązać konkurencji z tanimi liniami, brakuje im środków finansowych na łączenie się z rywalami i poprawienie własnej pozycji.
- Następnym krokiem w konsolidowaniu europejskiego transportu lotniczego byłoby przejęcie portugalskiego TAP - uważa Alex Irving z banku inwestycyjnego Bernstein. Rząd Portugalii rozważa całościową albo częściową sprzedaż przewoźnika. Kandydatami do kupna są Lufthansa, Air France-KLM i IAG, właściciel British Airways i Iberii. - Skupiliśmy się na ITA, ale jednocześnie uważnie obserwujemy konsolidację na europejskim rynku lotniczym - stwierdził pracownik biura prasowego Lufthansy. AF-KLM i IAG odmówiły komentarza - pisze Reuter.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji. Przez weekend główne lotniska w tym w Moskwie i Pet...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas