Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.07.2025 20:01 Publikacja: 19.01.2023 13:28
Szybki włoski pociąg Frecciarossa
Foto: PAP/EPA
Dojazdy do pracy, nawet wielogodzinne, są dla wielu osób czymś normalnym. Jednak pokonywanie każdego dnia 770 km by dotrzeć do pracy i ponownie 770 km by dotrzeć potem do domu to jeden ze światowych rekordów. A tak wygląda dzień pracy Giuseppiny Giuliano z Neapolu, która w chaosie włoskiej biurokracji dostała pracę jako woźna w szkole w… Mediolanie.
Zaproponowane zarobki w wysokości 1165 euro miesięcznie (czyli wynagrodzenia minimalnego) okazały się zbyt niskie, by wynająć choćby pokój w stolicy Lombardii, za to wystarczyły, jak powiedziała Giuliano dziennikowi „Il Giorno”, by wykupić bilet miesięczny na trasę między Neapolem a Mediolanem na szybkie koleje Frecciarossa. W efekcie Giuseppina Giuliano wstaje codziennie o 3:30 by dotrzeć do pracy na 10:30. Po 17 kończy pracę, wsiada w pociąg i wraca do domu. Woźna mówiła też dziennikowi, że nie przeszkadzają jej dojazdy do pracy i dokładnie wyliczyła sobie, że bardziej jej się opłaca spędzać dnie w pociągu niż przeprowadzać do Mediolanu.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas