Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 08:16 Publikacja: 26.10.2022 22:23
Foto: materiały promocyjne
90 proc. kwoty należnej za te pojazdy pochodzi z programu Zielony Transport Publiczny (alokacja w wysokości 1,3 mld zł wyczerpała się w 2 tygodnie do 18.01.2021). W parafowanej w środę umowie zakup dotyczy 15 pojazdów, a kolejne 10 traktowane jest opcjonalnie. Rzeczniczka MPK Poznań tłumaczy też kwestie związane z paliwem do autobusów wodorowych. Dotychczas fakt, że najbliższa od Poznania stacja dystrybuująca wodór dla pojazdów znajduje się w Berlinie był główną barierą we wprowadzeniu tego typu zasilania do komunikacji miejskiej. Przedstawicielka MPK informuje, że dzisiaj osobna umowa zawarta latem gwarantuje zaopatrzenie MPK w "błękitne paliwo" z PKN Orlen. Koncern zobowiązuje się w niej do budowy stacji paliw w pobliżu największej zajezdni znajdującej się przy ulicy Mogileńskiej. Gdyby inwestycja nie zakończyła się do końca przyszłego roku (termin dostaw pierwszych pojazdów), to w umowie zapisano, że paliwo wodorowe z Płocka będzie dostarczane w inny sposób. Według Agnieszki Smoguleckiej, gwarancje Orlenu dla poznańskiego przewoźnika obowiązywać mają przez 15 lat.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas