Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 18:28 Publikacja: 13.10.2022 10:02
Foto: Bloomberg
W rzeczywistości liczba wydanych maszyn wynosi 435, bo producent musiał odliczyć dwie sztuki, które przekazał wprawdzie w 2021 r. Rosjanom, ale te maszyny zostały w Tuluzie, bo Rosja została objęta sankcjami za inwazję na Ukrainę. W ostatnim kwartale Airbus musi przekazać klientom 265 maszyn, jeśli chce wykonać zmniejszony plan dostaw 700 sztuk w całym roku. „To nie jest wymagające założenie IV kwartału” — stwierdził w nocie analityk Sash Tusa.
Tradycyjnie dostawy nabierają tempa pod koniec roku — stwierdził Reuter, ale przedstawiciele branży zwracają teraz uwagę, że trudno przewidzieć zachowanie się łańcuchów dostaw po miesiącach zakłóceń z powodu pandemii, zwiększonych działaniami wojennymi w Ukrainie. We wrześniu Airbus zanotował zamówienia na 13 samolotów, co dało od początku roku liczbę brutto 856, a po rezygnacjach 647.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas