Lufthansa kolejny raz zmienia zasady w programie lojalnościowym Miles & More

Niemiecka Lufthansa, która wprowadziła w życie program Miles& More dla najczęściej latających pasażerów, po raz kolejny zmieni zasady dla jego uczestników. Jest to najpopularniejszy program lotniczy w Polsce, a jego uczestnikiem jest LOT.

Publikacja: 21.09.2022 16:26

Lufthansa kolejny raz zmienia zasady w programie lojalnościowym Miles & More

Foto: Bloomberg

Nowy Miles & More, który ma być prostszy, zostanie wprowadzony w życie na początku 2024 roku. Do tego czasu zasady zbierania punktów ( mil) się nie zmieni. O modyfikacji M&M poinformował wiceprezes Lufthansy, Gerard Schloegl podczas konferencji Altitude 22 w Dubaju. Wszystkie informacje dotyczące zmian mają zostać opublikowane w grudniu 2022.

Lufthansa zapowiadała wprowadzenie zmian jeszcze w 2019 roku, kiedy bilety były tanie, a przewoźnicy wykorzystywali całe swoje moce operacyjne. Potem, z powodu pandemii, termin został przesunięty na rok 2020 i dalej na 2021, ostatecznie rok temu miał zostać odłożony na półkę. Okazuje się jednak, że pomysł powrócił. Z pierwszych przecieków wynika, że w nowej edycji nagradzani będą ci, którzy postawią na zrównoważone lotnictwo, to znaczy będą gotowi zapłacić więcej za bilety na rejsy samolotami tankującymi SAF, czyli paliwo ekologiczne.

Czytaj więcej

Lufthansa powoli przywraca rozkład po strajku. Wiele lotów wciąż odwołanych

- Pracujemy teraz nad radykalnym uproszczeniem programu Miles&More. Nowa wersja wejdzie w życie na początku 2024 roku. Ale już w grudniu 2022 przedstawimy wszystkie szczegóły. Z tego powodu nie mogę ich ujawnić dzisiaj - mówił w Dubaju wiceprezes Lufthansy. Ujawnił jedynie, że gotowość udziału w finansowaniu zielonej rewolucji w lotnictwie pasażerskim będzie jednym z elementów nowego programu. - Będziemy chcieli wynagrodzić tych pasażerów, którzy świadomie wybierają możliwość podróżowania z poszanowaniem środowiska naturalnego. Mamy tutaj różne pomysły. Ja wiadomo wprowadziliśmy już „zielone taryfy” w Skandynawii, a także daliśmy pasażerom możliwość wykupienia kompensacji za dwutlenek węgla, jaki został wyemitowany podczas podróży. Pasażerów, którzy skorzystają z tych opcji wynagrodzimy najhojniej - mówił Gerard Schloegl.

Dotychczas w programie Miles&More, liczba naliczanych mil statusowych (przedłużających członkostwo oraz status – Często Latający, Senator, Hon Circle) i nagrodowych - umożliwiających wymianę zgromadzonych mil np. na bilety lotnicze była uzależniona od tego ile pasażer zapłacił za bilet i jaką klasą podróżował. Od 2024 roku za każdy bilet liczba naliczanych mil ma być taka sama, a dopłaty za wybór „zielonej” taryfy będą nagradzane oddzielnie.

Wprowadzanie takiego rozwiązania oznacza, że to pasażerowie w dużej mierze poniosą koszty transformacji w lotnictwie i ograniczenia emisji dwutlenku węgla i od tego, jak będą „ekologiczni” będzie zależał ich status w Miles&More. W mediach społecznościowych zmiany, jakie planuje Lufthansa, zostały ostro skrytykowane, jako kolejne odbieranie przywilejów lojalnym pasażerom.

Mile/punkty M&M można zbierać latając Lufthansą, LOTem , Austrian Airlines, Swissem, Brussels Airlines, oraz Eurowings. A także 22 pozostałymi liniami należącymi do sojuszu lotniczego Star Alliance i 13 liniami partnerskimi sojuszu.

Nowy Miles & More, który ma być prostszy, zostanie wprowadzony w życie na początku 2024 roku. Do tego czasu zasady zbierania punktów ( mil) się nie zmieni. O modyfikacji M&M poinformował wiceprezes Lufthansy, Gerard Schloegl podczas konferencji Altitude 22 w Dubaju. Wszystkie informacje dotyczące zmian mają zostać opublikowane w grudniu 2022.

Lufthansa zapowiadała wprowadzenie zmian jeszcze w 2019 roku, kiedy bilety były tanie, a przewoźnicy wykorzystywali całe swoje moce operacyjne. Potem, z powodu pandemii, termin został przesunięty na rok 2020 i dalej na 2021, ostatecznie rok temu miał zostać odłożony na półkę. Okazuje się jednak, że pomysł powrócił. Z pierwszych przecieków wynika, że w nowej edycji nagradzani będą ci, którzy postawią na zrównoważone lotnictwo, to znaczy będą gotowi zapłacić więcej za bilety na rejsy samolotami tankującymi SAF, czyli paliwo ekologiczne.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów
Transport
Francuscy kontrolerzy w akcji. Odwołane loty także z Polski