Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 20:38 Publikacja: 24.08.2022 10:46
Szczecin, 23 czerwca 2017 r. Od lewej: wojewoda zachodniopomorski Krzysztof Kozłowski, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, prezes PŻB Piotr Redmerski, wicemarszałek Sejmu Joachim Brudziński, wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki, prezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys, prezes zarządu Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" Marek Różalski podczas uroczystości położenia stępki pod budowę promu pasażersko-samochodowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w Szczecińskim Parku Przemysłowym. Promu nigdy nie wybudowano.
Foto: PAP / Marcin Bielecki
Morska Stocznia Remontowa Gryfia, znana jako „stocznia od stępki”, uważana jest za jedną z największych porażek rządu PiS. W 2017 roku Mateusz Morawiecki, wtedy pełniący funkcję wicepremiera, uroczyście zapowiedział z Joachimem Brudzińskim budowę promu w stoczni. Plan jednak wciąż nie doczekał się realizacji, a jedyne, co powstało, to słynna rdzewiejąca stępka. Miał to być ważny projekt dla rządu, który od dawna obiecywał odbudowę polskiego przemysłu stoczniowego.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas