Co najbardziej boli rosyjskie lotnictwo? Minister wyjaśnia

Nie sankcje uniemożliwiające dostawy samolotów i komponentów do ich serwisowania. Nie zamknięcie dla rosyjskich przewoźników przestrzeni powietrznej nad krajami, które potępiły inwazję na Ukrainę, ani odbieranie samolotów stanowiących własność zachodnich firm leasingowych. Największą bolączką i ograniczeniem rosyjskiego lotnictwa jest dzisiaj zamknięcie lotnisk w pobliżu granicy z Ukrainą - uważa rosyjski minister transportu, Witalij Sawieljew.

Publikacja: 11.07.2022 11:39

Co najbardziej boli rosyjskie lotnictwo? Minister wyjaśnia

Foto: Bloomberg

Rosjanie właśnie zdecydowali się na przedłużeniu ograniczeń dla lotnictwa cywilnego operowania z 11. portów na południu kraju do jesieni 2022. - Z tego powodu nasze linie lotnicze nie będą w stanie przewieźć 10-19 mln pasażerów - przyznał Sawieljew podczas spotkania rządu z prezydentem - podał TASS. Rosyjski minister przekonywał jednocześnie, że branża ma się znakomicie. Jego zdaniem rosyjskie linie przewiozą w tym roku przynajmniej 90 mln pasażerów wewnątrz Rosji i 10 mln zagranicę. Dla rosyjskich samolotów nadal są otwarte między innymi Turcja, Egipt, Emiraty Arabskie, Chiny, większość b. republik radzieckich, Indie oraz pogrążona obecnie w kryzysie Sri Lanka. W 2021 roku rosyjskie linie, przy koronawirusowych ograniczeniach, przewiozły ponad 111 mln pasażerów.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
LOT i Lotnisko Chopina odzyskują pasażerów transferowych. Muszą zapełnić CPK
Transport
Złodzieje zablokowali pociągi Eurostar. Linia zaleca pasażerom odłożenie podróży
Transport
PKP Cargo zamierza pozbyć się zbędnych węglarek. Trafią na złom
Transport
Efekt zawieszenia broni na Bliskim Wschodzie: loty wracają do normy
Transport
Podróże na Bliski Wschód z utrudnieniami. Co czeka pasażerów?