Reklama

Nagrody za latanie do Lublany. LOT znów zarobi w Słowenii

Prawie dwa miliony euro przeznaczyły słoweńskie władze na subsydia dla przewoźników, którzy będą latać na lotnisko Jože Pučnik Airport w Lublanie. Wśród 10 linii lotniczych jest polski LOT, który za utrzymywanie połączenia z Warszawy do stolicy Słowenii zostanie nagrodzony po raz kolejny. W poprzednim rzucie ( 2020-2021) było to milion złotych.

Publikacja: 09.07.2022 11:51

Nagrody za latanie do Lublany. LOT znów zarobi w Słowenii

Foto: Adobe Stock

Ciekawe jest, że o dotacje do rejsów wystąpiły (i otrzymały ją) Lufthansa, Swiss i Brussels Airlines, które tysiącami odwołują inne rejsy, ponieważ nie są w stanie poradzić sobie z brakami załóg i komplikacjami na lotniskach. Z tego powodu zrezygnowały z wystąpienia o słoweńskie pieniądze Air France i ich tania przybudówka Transavia, które w ubiegłym roku otrzymały od Słoweńców najwięcej pieniędzy. Oprócz Grupy Lufthansa i LOT nagrodę za latanie do Lublany otrzymają Air Serbia, Air Montenegro, Turkish Airlines, Wizz Air, oraz easyJet i Flydubai. Te dwie ostatnie linie aplikowały po raz pierwszy. Słoweńskie Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego i Technologii, które zajmie się podziałem pieniędzy nie informuje ile konkretnie dostanie każdy z przewoźników.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama