W czasie od końca września 2019 do 30 grudnia 2021 LOT zainkasował tam łącznie 233,2 tys. euro z państwowych dotacji wartych 3,735 mln euro. 45 proc. tej kwoty wypłacono liniom z Grupy Lufthansy — samej LH, Austrian Airlines, Brussels Airlines oraz Swiss, mimo że ten ostatni przewoźnik nie spełnił wszystkich wymaganych warunków. Wśród nich kluczowa była liczba połączeń jakie wykonywała dana linia.
LOT lata do Lublany codziennie, a większość pasażerów przylatujących z Lublany przesiada się w Warszawie. Lotniskiem w Lublanie zarządza niemiecki Fraport, w którym Lufthansa ma 8,44 proc. udziałów.
Adria zbankrutowała we wrześniu 2019 roku, czyli w czasie największego rozkwitu rynku lotniczego w Europie. Przed bankructwem żyła z dowożenia pasażerów do centrów przesiadkowych linii Grupy Lufthansa, a Lublana była wtedy jedynym lotniskiem, na które nie latała żadna linia z Grupy LH, nawet niskokosztowy Eurowings.
Słoweński rząd próbował wcześniej Adrię sprzedać, a na liście potencjalnych nabywców był także LOT, zresztą zupełnie nie zainteresowany tym przejęciem. Słowenia została wtedy zdana wyłącznie na przewoźników zewnętrznych.
Teraz rząd słoweński zapowiedział kolejną rundę wypłat.