W Enter Air, największej prywatnej linii lotniczej w Polsce trwa odbudowa po kryzysie. – Po raz trzeci w historii przekroczyliśmy miliard przychodów, a zysk brutto ze sprzedaży osiągnięty w 2021 roku pokazuje, że grupa odbudowuje potencjał po kryzysie spowodowanym przez pandemię koronawirusa. Pomimo obowiązujących przez cały miniony rok licznych restrykcji i ograniczeń w podróżowaniu oraz kolejnych fal Covid-19, które w niektórych miesiącach 2021 roku istotnie ograniczyły zarówno możliwości jak i chęć do wyjazdów, nasze wyniki potwierdzają, że dobrze sobie poradziliśmy i konsekwentnie umacniamy pozycję Enter Air na rynku – tak komentuje wyniki spółki Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.
Nie ukrywa, że w odbudowie biznesu pomaga działalność zagraniczna Enter Aira.- Cieszy nas, że zagraniczni klienci zachowują się w obliczu kryzysu tak jak przewidywaliśmy, to znaczy poszukują tańszej i pewniejszej usługi. A taką właśnie zapewnia Enter Air. W czasie pandemii lataliśmy dwa razy więcej niż ktokolwiek w Europie - dodaje.
Najważniejsze jest, że Enter Air, jako jedna z naprawdę niewielu linii lotniczych na świecie wynikami zbliża się do stanu sprzed pandemii, czyli rekordowego roku 2019. Największa polska linia czarterowa miała w 2021 r. 1 120,3 mln zł przychodów, o 138,1 proc. więcej od 470,5 mln zł osiągniętych w 2020 r. Ten wynik był trzecim najlepszym w historii grupy po rekordowym 2019 roku (1 614,7 mln zł) i 2018 roku (1 296,1 mln zł). Liczba wykonanych operacji lotniczych w porównaniu z poprzednim okresem wzrosła dwukrotnie. Wzrost umożliwiła odbudowa rynku turystycznego. W sezonie letnim 2021 spółka wykorzystywała flotę 26 samolotów (24 B 737-800 oraz 2 B737 MAX 8).
Na początku 2022 r. po 11 latach wylatanych we flocie Entera sprzedany został samolot Boeing 737 SP-ENZ, co oznacza że w nadchodzącym zamierza wykorzystywać 25 własnych samolotów. Gdyby się okazało, że moce operacyjne nie są wystarczające linia jest przygotowana na wynajęcie maszyn w okresie największego popytu.
Spółka odnotowała 98,1 mln zł EBITDA w 2021 r., co oznacza wzrost o 717 proc. z 12 mln zł w 2020 r., 14,7 mln zł straty operacyjnej wobec 149,9 mln zł straty rok wcześniej i 117,1 mln zł straty netto w porównaniu do 154,1 mln zł straty netto w 2020 r. Poniesiona strata netto w 2021 r. wynika z ujemnych różnic kursowych, które wyniosły minus 66,2 mln zł oraz negatywnego wpływu Covid-19, szczególnie w okresie marzec-kwiecień i listopad-grudzień 2021 r.