Największe boeingi MAX i 777-9 nie pojawią się tak prędko

Amerykański urząd lotnictwa FAA uprzedził Boeinga, że może nie uzyskać przed terminem ustalonym przez Kongres certyfikacji na najnowszą największą wersję samolotu B737 MAX 10.

Publikacja: 29.03.2022 20:29

Największe boeingi MAX i 777-9 nie pojawią się tak prędko

Foto: Bloomberg

Ian Won, pełniący obowiązki szefa biura bezpieczeństwa lotniczego w FAA, któremu podlega Boeing, zwrócił się do koncernu pismem z 21 marca o przedstawienie ostatecznego harmonogramu certyfikacji. Chciał również informacji o postępach prac nad dwoma modelami B737 MAX 10 i B777-9. Oba modele są w trakcie przygotowań. „Co się tyczy realizacji programu modelu 737-10, urząd lotnictwa jest zaniepokojony, że dojdzie do poważnych trudności w dotrzymaniu dyrektywy Kongresu z 2020 r.” — napisał Won w relacji informatora Reutera.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Transport
Chiny chcą się porozumieć z USA. Cła Donalda Trumpa biją w ich linie lotnicze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Rosjanie przestali kupować nowe auta. Są za drogie, jakość szwankuje, a strach narasta