Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 22.12.2020 16:25 Publikacja: 22.12.2020 11:11
Foto: Bloomberg
Takie warunki finansowania, bez obowiązku środków kompensacyjnych ograniczających działalność polskiego przewoźnika, umożliwiła dobra kondycja LOT-u sprzed pandemii. Pożyczka pochodzi z Polskiego Funduszu Rozwoju i jest oprocentowana. — Wiemy, jak wrócić na ścieżkę intensywnego rozwoju i to zrobimy – zapewnia Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
— Jeszcze tego by brakowało, żeby Bruksela domagała się od LOT-u cięcia siatki czy uziemienia samolotów. Przecież LOT po otrzymaniu pomocy publicznej 8 lat temu odbudowywał się praktycznie od zera. Zrobił to tak skutecznie, że gdyby nie było pandemii nie miałby w tym roku jakichkolwiek problemów z osiągnięciem pułapu 12 mln przewiezionych pasażerów. A i wyniki finansowe w ostatnim roku przed COVID-19 były zaskakująco dobre, zważywszy szybki i kosztowny rozwój siatki. Na rynku mówiło się, że będzie to kilka-kilkanaście milionów złotych, tymczasem przychody wzrosły o miliard. To był już naprawdę ostatni moment na udzielenie tej pomocy – uważa Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Linia lotnicza United Airlines poinformowała we wtorek, że 21 lipca wznowi obsługę połączeń do Tel Awiwu w Izrae...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Komisja Europejska przyznała Ukrainie 76 mln euro dotacji na realizację pierwszego etapu budowy kolei Euro. Od g...
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas