Reklama

Francuski rząd pomaga w ratowaniu koncernu Alstom

Francuski wiceminister transportu, Alain Vidalies poinformował w rozgłośni Europe 1 o pięciu możliwych sposobach zapewnienia nowych zamówień Alstomowi i uratowania zakładu w Belfort

Aktualizacja: 14.09.2016 14:45 Publikacja: 14.09.2016 14:24

Francuski rząd pomaga w ratowaniu koncernu Alstom

Foto: Bloomberg

- Są trzy pakiety, które mogą szybko skonkretyzować się. Pierwszy to bezpośrednie negocjacje kolei SNCF i Alstoma o składzie pociągu eksploatowanym przez kolej, który kursuje na trasie Paryż-Turyn-Mediolan - powiedział Vidalies. - Dziś te firmy nie doszły do porozumienia, więc zachęcam je do tego. Negocjacje dotyczą sześciu składów i 12 lokomotyw.

Wiceminister wymienił też prowadzone dyskusje z operatorem transportu paryskiego RATP w sprawie małych lokomotyw i spodziewane zamówienie państwowe na 30 składów pociągów. Dodał jednak, że to ostatnie zamówienie dotyczące całej grupy Alstom nie wystarczy do zapewnienia spokojnej przyszłości zakładowi w Belfort.

- Istnieją dwa następne pakiety. Po pierwsze, ogromny w trakcie realizowania, który moim zdaniem uzasadnia odczekanie przez dyrekcję Alstoma z likwidacją fabryki w Belfort. To największy kiedykolwiek przetarg na 3,5 mld euro rozpisany przez związek zawodowy transportowców z regionu Ile-de-France, STIF. Jeśli reakcja nań będzie choć w części pozytywna dla Alstoma, to można sądzić, że co najmniej część inżynieryjna może zostać przydzielona Belfortowi - powiedział.

- Dodam, że pod koniec roku ogłoszę przetarg za miliard euro na składy pociągów dla przebudowywanych połączeń na prowincji - podsumował wiceminister transportu.

Wiceminister przemysłu, Christophe Sirugue zarzucił z kolei prezesowi Alstoma, Henri Poupart-Lafarge, że przemilczał przed radą administracyjną projekt przeniesienia działalności i pracowników z Belfort

Reklama
Reklama

Producent pociągów oświadczył w okólniku do załogi, że nie wydaje się możliwe zapewnienie trwalej przyszłości zakładowi w Belfort.

"Mimo znaczenia symbolu Belfort i szczególnego przywiązania grupy do tego miejsca musimy dziś dokonać wyboru dla zachowania miejsc pracy i pozycji innych ośrodków produkcji" - stwierdza tekst podpisany przez prezesa.

"Mimo starań wszystkich wydaje się dziś niemożliwe zapewnienie trwałej przyszłości dla zakładu. Mamy kilka miesięcy na opracowanie trybu tych przenosin. Do 2018 r. Alstom zrobi wszystko, aby nie było wypowiedzeń" - stwierdza dokument.

Transport
Legendarna niemiecka organizacja? Festiwal błędów przy budowie lotniska
Transport
Panama zdejmuje swoją banderę z rosyjskiej floty cieni
Transport
Strajk w Boeing Defence Space and Security. Trzy fabryki stanęły
Transport
Linie lotnicze liczą zyski. Ale wzrost w Europie jest nierówny
Transport
Embraer uciekł spod celnego topora Trumpa. I ma nowych przyjaciół w Europie
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama