Reklama

Francuski rząd pomaga w ratowaniu koncernu Alstom

Francuski wiceminister transportu, Alain Vidalies poinformował w rozgłośni Europe 1 o pięciu możliwych sposobach zapewnienia nowych zamówień Alstomowi i uratowania zakładu w Belfort

Aktualizacja: 14.09.2016 14:45 Publikacja: 14.09.2016 14:24

Francuski rząd pomaga w ratowaniu koncernu Alstom

Foto: Bloomberg

- Są trzy pakiety, które mogą szybko skonkretyzować się. Pierwszy to bezpośrednie negocjacje kolei SNCF i Alstoma o składzie pociągu eksploatowanym przez kolej, który kursuje na trasie Paryż-Turyn-Mediolan - powiedział Vidalies. - Dziś te firmy nie doszły do porozumienia, więc zachęcam je do tego. Negocjacje dotyczą sześciu składów i 12 lokomotyw.

Wiceminister wymienił też prowadzone dyskusje z operatorem transportu paryskiego RATP w sprawie małych lokomotyw i spodziewane zamówienie państwowe na 30 składów pociągów. Dodał jednak, że to ostatnie zamówienie dotyczące całej grupy Alstom nie wystarczy do zapewnienia spokojnej przyszłości zakładowi w Belfort.

- Istnieją dwa następne pakiety. Po pierwsze, ogromny w trakcie realizowania, który moim zdaniem uzasadnia odczekanie przez dyrekcję Alstoma z likwidacją fabryki w Belfort. To największy kiedykolwiek przetarg na 3,5 mld euro rozpisany przez związek zawodowy transportowców z regionu Ile-de-France, STIF. Jeśli reakcja nań będzie choć w części pozytywna dla Alstoma, to można sądzić, że co najmniej część inżynieryjna może zostać przydzielona Belfortowi - powiedział.

- Dodam, że pod koniec roku ogłoszę przetarg za miliard euro na składy pociągów dla przebudowywanych połączeń na prowincji - podsumował wiceminister transportu.

Wiceminister przemysłu, Christophe Sirugue zarzucił z kolei prezesowi Alstoma, Henri Poupart-Lafarge, że przemilczał przed radą administracyjną projekt przeniesienia działalności i pracowników z Belfort

Reklama
Reklama

Producent pociągów oświadczył w okólniku do załogi, że nie wydaje się możliwe zapewnienie trwalej przyszłości zakładowi w Belfort.

"Mimo znaczenia symbolu Belfort i szczególnego przywiązania grupy do tego miejsca musimy dziś dokonać wyboru dla zachowania miejsc pracy i pozycji innych ośrodków produkcji" - stwierdza tekst podpisany przez prezesa.

"Mimo starań wszystkich wydaje się dziś niemożliwe zapewnienie trwałej przyszłości dla zakładu. Mamy kilka miesięcy na opracowanie trybu tych przenosin. Do 2018 r. Alstom zrobi wszystko, aby nie było wypowiedzeń" - stwierdza dokument.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama