Aktualizacja: 04.01.2017 19:30 Publikacja: 04.01.2017 19:14
Foto: materiały prasowe
Rz: Star Alliance w tym roku będzie obchodził swoje 20-lecie. Liczba linii członkowskich zwiększyła się w tym czasie z 5 do 28. Ale w tym czasie zmieniły się także same linie lotnicze. Czy w tej sytuacji sojusze są nadal potrzebne?
Mark Schwab: Główny powód, dla którego powstał Star Alliance, istnieje nadal, chociaż, to prawda, fuzje i przejęcia w ramach sojuszu idą bardzo opornie. Ale nie ma to wpływu na kształt oferty, jaką nasze linie mają dla pasażera. Niestety, mamy nadal białe plamy. Nie mamy np. linii członkowskiej w Rosji, ale w tej chwili nie ma tam przewoźnika spełniającego wymagania Stara. Dodatkowo nasze linie mają sporą siatkę połączeń w tym kraju. W Brazylii jest miejsce na dwie linie członkowskie, więc rozmawiamy z Azul, jednak kłopoty gospodarcze tego kraju powodują, że linia w tej chwili nie jest w stanie poświęcić się integracji z sojuszem. Raczej więc pochylamy się nad ofertą dla pasażera, co można zrobić, żeby podróżował w większym komforcie, w uproszczeniu, żeby wybierał linie Stara. Zadaniem na najbliższy czas jest połączenie wszystkich systemów rezerwacyjnych w liniach starowskich.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas