Karty w wielu aspektach zwiększają poziom bezpieczeństwa w biznesie transportowym. Po pierwsze, gwarantują stały dostęp do firmowej gotówki, wolny od ryzyka kradzieży, falsyfikacji czy pomyłki rozliczeniowej.

Po drugie, firma przewozowa może kontrolować transakcje, a także zdefiniować indywidualnie dopasowane dzienne i miesięczne limity. W trudnych sytuacjach istnieje możliwość natychmiastowego zablokowania karty oraz ewentualnego wycofania środków z jej rachunku. Korzystanie z kart prepaid zwiększa też poczucie bezpieczeństwa kierowców – nie muszą mieć przy sobie często znacznych sum w gotówce. W przypadku nagłej potrzeby otrzymują natychmiastowy dostęp do odpowiedniej kwoty. Dodatkowo mają bieżący wgląd do informacji o saldzie i wykonanych transakcjach.

Ponadto dzięki kartom płatniczym droższe i bardziej czasochłonne rozliczenia gotówkowe zastępowane są bezgotówkowymi. Karty można zasilać w dowolnym momencie dowolnymi kwotami w euro, funtach czy dolarach amerykańskich, co dodatkowo eliminuje koszty związane z przewalutowaniem i różnicami kursowymi. Usprawnia to proces zarządzania środkami w przedsiębiorstwie, które nie musi już wydawać pracownikom zaliczek gotówkowych. Co więcej, w nagłych sytuacjach, takich jak kolizja drogowa czy awaria samochodu, pracodawca może błyskawicznie za pośrednictwem bankowości internetowej zasilić kartę danego pracownika, dzięki czemu niezbędne środki są natychmiast do jego dyspozycji. Niewykorzystane przez pracownika pieniądze mogą być równie szybko przelane na poczet realizacji następnych zleceń, co zapewnia firmie sprawność działania i zwiększa jej płynność finansową.

Karty prepaid w Banku Millennium nie są powiązane z kontem bankowym kierowcy. Mogą z nich korzystać nie tylko klienci Banku Millennium, ale także klienci leasingujący pojazdy z Millennium Leasing – wystarczy, że posiadają rachunek rozliczeniowy w Banku Millennium. Posiadacze kart mogą realizować nimi m.in. płatności viaTOLL, opłaty za przejazd autostradami w kraju i za granicą oraz za rezerwację hotelu za pośrednictwem internetu. Na kartach może być umieszczone logo firmy transportowej, ale ma ona też możliwość stworzenia indywidualnego projektu graficznego karty. W ten sposób karty przedpłacone stają się częścią skutecznego przekazu marketingowego przewoźnika – logo jest eksponowane za każdym razem, gdy kierowca dokonuje płatności. Na karcie można również umieścić inne użyteczne informacje, np. numer NIP czy numer rejestracyjny pojazdu, co jest często dużym ułatwieniem dla kierowcy.

Marta Postek, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w Banku Millennium