Reklama

Komisja Europejska i Ryanair przeciwko Lufthansie

Zazwyczaj jest tak, że prezes Ryanaira Michael O’Leary obraża Komisję Europejską i bezpardonowo atakuje konkurencję. Jakie zaskoczenie, że w sprawie „lotów widmo” i sporu Irlandczyków z Lufthansą KE przychyliła się do argumentów Michaela O’Leary i potwierdziła, że tej zimy linie lotnicze w UE mają obowiązek wykorzystania połowy slotów (działek czasowych startu i lądowania).

Publikacja: 14.01.2022 17:54

Komisja Europejska i Ryanair przeciwko Lufthansie

Foto: Bloomberg

Dwa tygodnie temu prezes Grupy Lufthansy Carsten Spohr narzekał, że Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines oraz Brussels Airlines muszą wykonać w styczniu i lutym 33 tys. lotów po Europie bez pasażerów na pokładzie. I to tylko dlatego, że chętnych do latania jest tak mało, że trudno jest wykorzystać posiadane sloty (działki czasowe startów i lądowania). Z tej liczby 18 tysięcy „lotów widmo” ma wykonać sama Lufthansa.

Zgodnie z tym, co zdecydowała Komisja Europejska przewoźnicy z krajów UE mają obowiązek wykorzystać połowę przyznanych slotów, aby ich nie utracić. Lufthansa uznała, że jest to za dużo i domagała się obniżenia tej proporcji do 80:20. Czyli linie lotnicze miałyby obowiązek wykorzystania jedynie jednej piątej przyznanych im slotów. To było nie do zaakceptowania dla lotnisk, które na takim podziale straciłyby potężne kwoty z tytułu opłat lotniczych i wielka niedogodność dla pasażerów, którzy mieliby bardzo ograniczone możliwości na przemieszczanie się po Europie. Przy tym sloty na najważniejszych lotniskach, takich jak Frankfurt, Paryż, Amsterdam czy Bruksela, ale także i Warszawa w naszym regionie są bardzo cenne i w czasach przed pandemią linie o nie walczyły i płaciły dziesiątki milionów euro, bo było ich za mało.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama