Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 16.10.2025 09:02 Publikacja: 20.10.2021 20:05
Foto: Adobe Stock
Amedeo korzystała dotychczas z floty dużych airbusów (A330, A350, A380) i boeingów (B747, B777), teraz jest zainteresowana 19-osobowymi maszynami transportu regionalnego ERA (Electric Regional Aircraft), które nie były jeszcze w powietrzu, a są w trakcie powstawania — informuje dziennik „La Tribune”. Pierwszy lot przewidziano w 2024 r., a podjęcie pracy w 2027 r.
Prototyp pokazano w marcu. ERA o wadze 8 ton może być wykorzystywany w różny sposób, przede wszystkim w lotach do 400 km z napędem wyłącznie elektrycznym. W dłuższych, od 400 do 800 km będzie wykorzystywany napęd z turbogeneratora, który zmniejszy o 80 proc. emisję spalin — wyjaśnił podczas pokazu szef firmy, Jérémy Caussade.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas