Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 22:23 Publikacja: 06.09.2021 10:40
Pociąg PKP Intercity
Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski
Jak podał w poniedziałek Urząd Transportu Kolejowego (UTK), w ciągu nadchodzących czterech lat planują zakup 148 tzw. elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), wśród których znajdzie 138 składów jednopokładowych i 10 piętrowych. Do tego dojdą zakupy 60 lokomotyw elektrycznych. Kolejnych 38 EZT zostanie zmodernizowanych, podobnie jak 30 elektrycznych lokomotyw. Modernizacja ma także objąć 13 lokomotyw spalinowych.
UTK właśnie podsumował inwestycyjne plany, jakie przewoźnicy przygotowali do końca dekady. Do 2025 r. na torach pojawi się również 290 nowych i 5 zmodernizowanych wagonów pasażerskich. Az 266 nowych wagonów będzie piętrowych – mają wozić pasażerów PKP Intercity. Ten dalekobieżny przewoźnik analizuje ponadto możliwość kolejnych zakupów, obejmujących m.in. wagony gastronomiczne i sypialne. - Planowana jest modernizacja 463 wagonów z miejscami do siedzenia – poinformował UTK.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas