Resort kieruje rozmowami trzech administratorów Alitalii z koleją państwową Ferrovie dello Stato (FS), która usiłuje stworzyć konsorcjum ratunkowe dla narodowego przewoźnika. Dotychczas kolej zapewniła udział Delta Air Lines, ale nie może znaleźć innych chętnych, którzy dołożyliby brakujące ponad 300 mln euro.
Wejście Atlantii do konsorcjum byłoby zwrotnym punktem w dotychczasowych staraniach FS, ale informatorzy Reutera zastrzegli, że nadal nie ma na to politycznego zielonego światła. Atlantia mocno naraziła się rządowi koalicyjnemu, zwłaszcza populistycznemu Ruchowi 5 Gwiazd po tragicznym zawaleniu się w sierpniu 2018 wiaduktu autostrady w Genui, zarządzanej przez tę firmę. Zginęło wtedy 41 osób.
Przywódca Ruchu i minister przemysłu, Luigi Di Maoi zarzucił Atlantii brak dbałości o sieć autostrad, zagroził odebraniem tej firmie koncesji na autostrady (do tej pory rząd tego nie zrobił).
Teraz resort przemysłu odroczył czwarty raz do 15 lipca termin przedstawienia przez FS rządowi wiążącego planu ratunkowego dla Alitalii. — To przedłużenie ma dać każdemu zainteresowanemu inwestorowi możliwość zgłoszenia się, każdemu, nawet Atlantii — stwierdziła pierwsza osoba. Druga, wysoki działacz Ruchu 5 Gwiazd potwierdził, że resort przemysłu chce rozmawiać z każdym potencjalnym kandydatem. Atlantia może to wykorzystać jako próbę naprawienia stosunków z rządem — stwierdzili informatorzy. Sama firma na razie zaprzecza, by dołączyła do ekipy ratunkowej
Przywódca drugiego ugrupowania koalicyjnego, Ligi, Matteo Salvini będący też wicepremierem stwierdził, że władze widziałyby za najlepszego partnera dla Alitalii grupę od infrastruktury albo transportu. Dodał, że ma zastrzelenia do inicjatywy szefa klubu piłkarskiego Lazio, Claudio Lotito, który wyraził zainteresowanie tą linią lotniczą.