Reklama

Rosyjscy przewoźnicy nie wstrzymają lotów Boeingów 737

Przewodniczący rosyjskiego stowarzyszenia transportu lotniczego AEWT Władimir Tasun oświadczył w czwartek, że ewentualną decyzję o wstrzymaniu lotów samolotów pasażerskich Boeing 737 podejmie nadzór lotniczy Rosji, a nie Międzypaństwowy Komitet Lotniczy.

Publikacja: 05.11.2015 21:10

Rosyjscy przewoźnicy nie wstrzymają lotów Boeingów 737

Foto: Fotorzepa, Jakub Ostałowski jo Jakub Ostałowski

W umieszczonym wcześniej na swej stronie internetowej komunikacie MAK poinformował o odwołaniu certyfikatu sprawności technicznej należących do rosyjskich przewoźników powietrznych samolotów Boeing 737. Dodał, iż odwołanie będzie obowiązywać do czasu otrzymania od władz lotniczych Rosji i USA potwierdzenia zdatności tych samolotów do służby w transporcie lotniczym.

"Wstrzymać loty Boeingów 737 towarzystwa lotnicze będą obowiązane dopiero po otrzymaniu oficjalnego pisma od rosyjskich władz lotniczych. MAK, mimo że zawiesił obowiązywanie certyfikatu, formalnie nie ma z tymi samolotami nic wspólnego. Boeingi 737 figurują w rejestrach irlandzkim i bermudzkim, państwo rosyjskie nie ponosi za nie odpowiedzialności, jeśli chodzi o utrzymanie zdatności technicznej. O tym, na ile uzasadnione są pretensje MAK, będą jutro rozstrzygać Rosawiacija (czyli Federalna Agencja Transportu Powietrznego - PAP) i ministerstwo transportu. Ale to nie jest takie proste - uziemić ponad 200 samolotów" - powiedział cytowany przez agencję TASS Tasun.

Dodał, że Boeingów 737 nie wciągnięto do rosyjskiego rejestru i tym samym zawieszenie obowiązywania certyfikatu MAK w żaden sposób nie wpływa na dalszą eksploatację tych samolotów w rosyjskich towarzystwach lotniczych.

W skład AEWT wchodzi 19 towarzystw lotniczych, na które przypada ponad 80 proc. całości przewozów powietrznych w Rosji.

Umieszczony na stronie internetowej MAK jego list z 4 listopada do Rosawiacii i amerykańskiego Federalnego Zarządu Lotnictwa (FAA) głosi, iż w bieżącym roku Rosawiacija dwukrotnie zwracała się do MAK w sprawie niezbędnych modyfikacji systemu manipulowania sterem wysokości samolotów Boeing 737, a także przez ponad rok korespondowała na ten temat z FAA.

Reklama
Reklama

"Nic nam nie wiadomo, by w rezultacie prowadzonej korespondencji podjęto jakiekolwiek wspólne decyzje w sprawie wprowadzenia wspomnianych pilnych modyfikacji" - podkreślono w liście.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama