Lufthansa ma nadal problemy z silnikami P&W

Niemiecki przewoźnik poinformował, że Pratt&Whitney nie usunął jeszcze w pełni problemów w silnikach A320neo, więc nie może wprowadzić do eksploatacji więcej samolotów Airbusa nowej generacji

Publikacja: 20.03.2016 10:48

Lufthansa ma nadal problemy z silnikami P&W

Foto: Bloomberg

- Następuje wolna poprawa z rozwiązaniem różnych kwestii w tych silnikach, jeszcze do tego nie doszło, dlatego nie zgodziliśmy się wprowadzić drugiego samolotu do naszej floty — stwierdził prezes Carsten Spohr.

Airbus nie dotrzymał terminu dostawy w grudniu 2015 pierwszego A320neo z silnikami GTF amerykańskiego producenta, bo Katar Airways zgłosił zastrzelenia do pracy silnika, wymagającego dłuższego czasu uruchamiania w pewnych warunkach. Lufthansa odebrała w styczniu ten samolot.

Pratt oświadczył, że silnik GTF osiągnął 99 proc. niezawodności funkcjonowania, producent instaluje nowe rozwiązanie w produkowanych obecnie, przewidzianych do dostawy w czerwcu, natomiast we wcześniejszych silnikach dokona wymiany wadliwych elementów. Nowe rozwiązanie skróci czas uruchamiania silników do okresu rozruchu silników w innych samolotach.

Kwestię wysyłania przez silniki błędnych meldunków elektronicznych do kokpitu rozwiązano prawie w połowie — dodał Spohr. Według P&W te mylne meldunki pochodzące z układu kontroli pracy silnika zmniejszono o ponad 80 proc. dzięki zmianom w oprogramowaniu. „Pratt zastosuje w kwietniu nowe rozwiązanie w oprogramowaniu, które jeszcze bardziej zmniejszy takie meldunki" — zapewnił producent.

Na razie Lufthansa używa A320neo jedynie na terenie Niemiec, gdzie dysponuje dużą bazą inżynierów i mechaników — wyjaśnił Spohr. Poinformował, że linia otrzymuje do Airbusa kompensatę do czasu, gdy będzie mogła korzystać w pełni z nowego samolotu. A320neo osiąga rzeczywiście 20 proc. mniejsze zużycie paliwa od poprzednika - dodał.

Niszowe usługi cargo

Jej dział przewozu frachtu zamierza zdobyć nowych klientów, obniżyć koszty i oferować nowe produkty po spadku zysków w sytuacji, gdy nie widać oznak poprawy na rynku. — Nie oceniam pozytywnie obecnej sytuacji na rynku — stwierdził szef Lufthansa Cargo, Peter Gerber, bo spodziewa się tylko niewielkiej poprawy zysku w 2016 r.

Zysk operacyjny jego działu zmalał w 2015 r. o 40 proc. do 73,5 mln euro z powodu nadpodaży mocy przewozowych, spowolnienia w Chinach i fali strajków w Lufthansie. Dział frachtu zamierza zmniejszyć swe koszty o 40 mln euro rocznie od 2018 r. i poza tradycyjną obsługą firm, nastawia się na nową grupę klientów — pasażerów Lufthansy.

Od tego lata uruchomi ofertę „myAirCargo" proponując osobom korzystającym z lotów firmy matki możliwość wysyłania bezpośrednio, bez korzystania z pośredników, rzeczy osobistych albo zakupów zrobionych podczas podróży. — Jeśli ktoś chciałby np. przejechać amerykańską Route 66 własnym motocyklem, to my pomożemy mu w tym — stwierdził szef działu finansowego i spraw osobowych w Lufthansa Cargo, Martin Schmitt.

- Następuje wolna poprawa z rozwiązaniem różnych kwestii w tych silnikach, jeszcze do tego nie doszło, dlatego nie zgodziliśmy się wprowadzić drugiego samolotu do naszej floty — stwierdził prezes Carsten Spohr.

Airbus nie dotrzymał terminu dostawy w grudniu 2015 pierwszego A320neo z silnikami GTF amerykańskiego producenta, bo Katar Airways zgłosił zastrzelenia do pracy silnika, wymagającego dłuższego czasu uruchamiania w pewnych warunkach. Lufthansa odebrała w styczniu ten samolot.

Pozostało 82% artykułu
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach