Aktualizacja: 07.09.2016 13:28 Publikacja: 07.09.2016 13:21
Foto: Wikipedia
Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowa (PLK) liczy na efekty podpisanej w tym celu czteroletniej umowy ramowej na dokumentację środowiskową dla projektów inwestycyjnych perspektywy 2014 – 2020. Zakłada ona powstanie wartej ponad 11 mln zł dokumentacji środowiskowej dla kilkudziesięciu przedsięwzięć związanych z modernizacją linii kolejowych. Do tej pory PLK podpisały 20 umów na wykonanie opracowań środowiskowych związanych z inwestycjami na blisko 900 kilometrach tras.
Przez cztery lata począwszy od listopada 2015 roku PLK ma zrealizować pięć typów opracowań środowiskowych. Zawarte zostały umowy z siedmioma firmami: to BBF, Getinsa Polska, Aecom, Multiconsult Polska, FPP Enviro, Transprojekt Gdański oraz ProSilence. PLK deklaruje, że prowadzi bezpośredni i stały nadzór nad wykonaniem dokumentacji, co ma gwarantować odpowiednią jakość prac. W ramach umowy ramowej prowadzonych jest obecnie 8 pełnych inwentaryzacji przyrodniczych na łączną długość ok. 450 km, m.in. na liniach 201 i 203 Bydgoszcz – Trójmiasto. - Jakość opracowań środowiskowych ma podstawowe znaczenie w procesie uzyskiwania pozwoleń. Natomiast stała współpraca z wykonawcami skutkuje dokładniejszymi wytycznymi do projektów – podkreśla Ewa Makosz, dyrektor Biura Ochrony Środowiska PLK.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Melanie Leonhard, senator ds. gospodarki i innowacji Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg przekonuje, że porty nie rozwiną się bez dobrych stosunków z armatorami, którzy stali się głównymi graczami w transporcie morskim.
Rolnicza blokada przejścia samochodowego w Medyce jest zawieszona, ale i tak na kolej trafia coraz więcej ładunków. Cały czas kolejarze tracą dużo czasu na przejściach granicznych.
Więcej połączeń, krótsze czasy przejazdów, wygodniejsze podróże – w połowie grudnia kolej zmienia rozkład jazdy.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
W Europie nowych magazynów buduje się mniej niż w poprzednich latach, ale i tak w Polsce powstaje ich najwięcej.
Rośnie kolejny duński gigant logistyczny, oferujący żeglugę promową i logistykę kontraktową dla tureckiego przemysłu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas