Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 27.10.2019 11:55 Publikacja: 27.10.2019 11:29
Foto: Bloomberg
Dwa dni temu w się pojawiły się informacje, jakoby Norwegowie byli gotowi kupić samoloty rosyjskiej produkcji w zamian za przyznanie im praw do lotów nad Syberią. Rosyjskie media, a za nimi portale lotnicze powielały informację, jakoby linia, która do tej pory eksploatowała wyłącznie Boeingi 787 i 737 miała teraz rozszerzyć flotę o maszyny rosyjskiej produkcji i była gotowa zapłacić za 40 maszyn 2 miliardy dolarów.
Źródła rosyjskie podawały nawet szczegóły: zgodnie z podpisanym porozumieniem dostawy maszyn miały odbyć się dwuetapowo. Pierwsze 10 z nich miało polecieć do argentyńskie bazy Norwegiana, a kolejnych 30 już bezpośrednio do firmy leasingowej wypożyczającej samoloty Norwegian Air Shuttle. I miało to być metoda na pozyskanie praw do lotów nad Syberią, o co linia zabiegała bezskutecznie od dawna. Mogłaby wtedy uruchomić rejsy niskokosztowe do Azji, co miała od dawna w planach.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas