Reklama

Chińskie linie zwiększają obecność w Azji

Chińscy przewoźnicy zwiększają moce przewozowe na krótkich i średnich trasach po Azji. To zasadnicza zmiana strategii odejścia od prestiżowych ale nierentownych połączeń z Ameryką Płn. i zwrotu ku rynkowi, który rośnie i da zarobić.

Aktualizacja: 21.11.2019 12:36 Publikacja: 21.11.2019 11:27

Chińskie linie zwiększają obecność w Azji

Foto: Bloomberg

W ostatniej dekadzie liczba miejsc w samolotach 3 największych przewoźników państwowych wzrosła czterokrotnie, ale tak duża ekspansja miała swoją cenę. Segment transportu międzynarodowego był pod kreską w ostatnich 3 latach, jego straty w 2018 r. wyniosły 21,9 mld juanów (3,13 mld dolarów) — podało niedawno chińskie zrzeszenie transportu lotniczego.

W reakcji na to chińskie linie zaczęły szukać wzrostu bliżej własnego domu. Ze 105 nowych szlaków, jakie zamierzają dodać do ponad 800 w sezonie zimowym, większość dotyczy Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej oraz trochę Europy. — Chińscy przewoźnicy zaczynają bardziej komercyjnie podchodzić do usług międzynarodowych — powiedział Reuterowi John Grant, starszy analityk danych o lotnictwie w firmie OAG. — Jeśli można latać samolotem przez 4 godziny i być rentownym w porównaniu z 12-godzinnym lotem i bez zarobku, to można to robić trzy razy dziennie. Ma to większy sens — dodał.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Katarski boeing dla Donalda Trumpa już jest w USA. To bardzo drogi prezent
Transport
Cyberatak na Aerofłot ujawnia luki w rosyjskim systemie IT. Hakerzy publikują dane prezesa
Transport
Awaria radaru w Wielkiej Brytanii. Loty opóźnione i odwołane
Transport
PKP Cargo chce nowego systemu wynagradzania. Czy będą zwolnienia?
Transport
Filip Czernicki, prezes CPK: Wchodzimy w nową fazę rozwoju
Reklama
Reklama