Aktualizacja: 21.11.2019 12:36 Publikacja: 21.11.2019 11:27
Foto: Bloomberg
W ostatniej dekadzie liczba miejsc w samolotach 3 największych przewoźników państwowych wzrosła czterokrotnie, ale tak duża ekspansja miała swoją cenę. Segment transportu międzynarodowego był pod kreską w ostatnich 3 latach, jego straty w 2018 r. wyniosły 21,9 mld juanów (3,13 mld dolarów) — podało niedawno chińskie zrzeszenie transportu lotniczego.
W reakcji na to chińskie linie zaczęły szukać wzrostu bliżej własnego domu. Ze 105 nowych szlaków, jakie zamierzają dodać do ponad 800 w sezonie zimowym, większość dotyczy Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej oraz trochę Europy. — Chińscy przewoźnicy zaczynają bardziej komercyjnie podchodzić do usług międzynarodowych — powiedział Reuterowi John Grant, starszy analityk danych o lotnictwie w firmie OAG. — Jeśli można latać samolotem przez 4 godziny i być rentownym w porównaniu z 12-godzinnym lotem i bez zarobku, to można to robić trzy razy dziennie. Ma to większy sens — dodał.
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas