Reklama
Rozwiń

Polacy i Niemcy w teatrze szukają tożsamości

50., jubileuszowy festiwal Kontrapunkt pokazał w niekonwencjonalny sposób problemy związane z tożsamością. Im bardziej młodych ludzi z naszej części Europy frustruje brak perspektyw i bezwględność kapitalizmu, tym większe jest zainteresowanie poprzednim system.

Aktualizacja: 29.04.2015 10:23 Publikacja: 29.04.2015 08:39

Caspar David Friderich

Caspar David Friderich

Foto: materiały prasowe

Idealizowanie komunizmu bywa najczęściej podszyte niewiedzą, naiwnością lub demagogią, jednak przedstawienie "Piękno Berlina Wschodniego" grane w berlińskim Kammerspiele, podczas wyjazdowej odsłony Kontrapunktu, nie jest propagandową agitką. Kolaż tekstów Rolanda Schernikaua w reżyserii Bastiana Krafta układa się w złożoną, wielowarstwową historię matki i syna, których berliński mur oddzielił od męża i ojca. Wizualną stronę przedstawienia tworzą makieta mieszkania z bloku na obrotówce, enerdowskie gadżety oraz plakaty i gazety eksponowane na telebimie. Wspomnienie matki napędza niemal sensacyjna historia ucieczki na zachodnią stronę miasta w bagażniku samochodu. Trudno jednak spodziewać się happy endu. Dzieciństwo spędzone w NRD owocuje wyobcowaniem chłopca w nowej szkole, które przypieczętowuje fakt jego homoseksualizmu.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Teatr
Krzysztof Głuchowski: W Kielcach wygrał Jacek Jabrzyk
Teatr
Wyjątkowa premiera w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Przy jakich przebojach umierają Romeo i Julia
Teatr
Teatr Wielki. Personalne przepychanki w Poznaniu
Teatr
„Ziemia obiecana” Kleczewskiej: globalni giganci AI zastąpili wyścig fabrykantów
Teatr
„Ziemia obiecana": co powiedzą Kleczewska, Głuchowski i Klata o dzisiejszej sytuacji?