Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 29.06.2015 21:47 Publikacja: 29.06.2015 21:00
Monika Mych-Nowicka jako odrealniona Halka
Foto: Teatr Wielki w Poznaniu
Zapewne znajdą się tacy, którzy będą chwalić Pawła Passiniego, że w Teatrze Wielkim w Poznaniu odarł narodowe dzieło Moniuszki ze szlacheckiego kontusza, odrzucił cepeliowatą góralszczyznę. Ta premiera to kolejny przykład, że od pewnego czasu polski teatr operowy poszukuje nowego, współczesnego klucza interpretacyjnego do „Halki".
Paweł Passini postanowił wyprzedzić na tej drodze innych reżyserów o trzy długości. Potraktował „Halkę" jak uniwersalną przypowieść o konflikcie cywilizacji z naturą, świata konwenansów z prymitywną, zwierzęcą dzikością. „Halka" ma dziać się wszędzie i nigdzie, bo chłopski świat jest tu odrealniony niemal jak w „Avatarze", a szlachcice i szlachcianki noszą ponadczasowe fraki.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
„Rohtko” Łukasza Twarkowskiego wg scenariusza i z dramaturgią Anki Herbut, pokazywany cztery razy w Barbican The...
26 i 29 września 2025 Teatr Capitol stał się miejscem wyjątkowego wydarzenia artystycznego – światowej prapremie...
Arcydzieło światowej literatury pióra Jana Potockiego, do którego sławy w XX wieku przyczyniła się ekranizacja H...
Każda rodzina kryje sekrety, które potrafią wywrócić życie do góry nogami! Przeżyj sentymentalną podróż z Olafem...
O ponadczasowości talentu Moliera zaświadcza błyskotliwie uwspółcześniony „Tartuffe” zrealizowany dla Teatru Tel...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas