Korespondencja z Waszyngtonu
Wiarę w Baracka Obamę w najmłodszych wyborcach ma wskrzesić kampania na portalach społecznościowych, skierowana zwłaszcza do studentów w kluczowych stanach. Według „USA Today" za pośrednictwem nowych mediów będzie można m.in. wysyłać pytania, na które prezydent będzie odpowiadał podczas serii szczytów studenckich. Pierwszy odbędzie się 2 listopada w Filadelfii.
– Prezydent tradycyjnie bardzo dobrze radzi sobie z młodymi wyborcami, a obecnie prawo do głosu zyskało kilka milionów osób, które były za młode, aby głosować w poprzednich wyborach – zauważył menedżer jego kampanii Jim Messina.
Między innymi za pośrednictwem Facebooka w 2008 r. Obamie udało się przekonać do siebie miliony młodych. Ale w tej kampanii portali społecznościowych z powodzeniem używa też wielu republikanów, m.in. czołowy kandydat konserwatystów Mitt Romney.
Obama stara się więc podnieść internetową poprzeczkę. Na początku tygodnia zadebiutował na Tumblr – nowoczesnej platformie blogerskiej, na której bloguje ponad 32 mln osób. Jego sztab zaapelował do internautów o wpisy opisujące, dlaczego zaangażowali się w kampanię, o zamieszczanie zdjęć najfajniejszych transparentów, które widzieli w swojej okolicy, i dzielenie się dowcipami.