Reklama

Niemcami rządzi lobby samochodowe

Oszustwa niemieckich koncernów samochodowych ujawniają niebezpieczne związki przemysłu i polityki.

Aktualizacja: 03.08.2017 16:29 Publikacja: 02.08.2017 19:18

Kanclerz Merkel spotyka się często z szefami koncernów samochodowych, na zdjęciu z prezesem Daimlera

Kanclerz Merkel spotyka się często z szefami koncernów samochodowych, na zdjęciu z prezesem Daimlera Dieterem Zetsche

Foto: materiały prasowe

Po samochodach ze znaczkiem VW czy Daimlera przyszedł czas na Porsche. Minister transportu zarządził wycofanie z rynku 22 tysięcy porsche cayenne z silnikami Diesla, gdyż zainstalowane w nich silniki firmy Audi emitowały znacznie więcej szkodliwych substancji, niż deklarował producent.

Decyzja ta oznacza, że niemiecki rząd nie zamierza przyglądać się dalej bezczynnie temu, co dzieje się z firmami samochodowym. Jest to branża zatrudniająca 800 tys. pracowników i prawdziwa duma Niemiec. Samochody made in Germany sprzedają się jak świeże bułeczki na całym świecie, przynosząc ogromne wpływy eksportowe i budżetowe. Jednak to może się wkrótce zmienić, jeżeli seria skandali zataczać będzie coraz większe kręgi.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1308
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1307
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1306
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1305
Świat
Podcast „Rzecz o geopolityce”: Afryka między Chinami, USA i Europą
Reklama
Reklama