Niemcami rządzi lobby samochodowe

Oszustwa niemieckich koncernów samochodowych ujawniają niebezpieczne związki przemysłu i polityki.

Aktualizacja: 03.08.2017 16:29 Publikacja: 02.08.2017 19:18

Kanclerz Merkel spotyka się często z szefami koncernów samochodowych, na zdjęciu z prezesem Daimlera

Kanclerz Merkel spotyka się często z szefami koncernów samochodowych, na zdjęciu z prezesem Daimlera Dieterem Zetsche

Foto: materiały prasowe

Po samochodach ze znaczkiem VW czy Daimlera przyszedł czas na Porsche. Minister transportu zarządził wycofanie z rynku 22 tysięcy porsche cayenne z silnikami Diesla, gdyż zainstalowane w nich silniki firmy Audi emitowały znacznie więcej szkodliwych substancji, niż deklarował producent.

Decyzja ta oznacza, że niemiecki rząd nie zamierza przyglądać się dalej bezczynnie temu, co dzieje się z firmami samochodowym. Jest to branża zatrudniająca 800 tys. pracowników i prawdziwa duma Niemiec. Samochody made in Germany sprzedają się jak świeże bułeczki na całym świecie, przynosząc ogromne wpływy eksportowe i budżetowe. Jednak to może się wkrótce zmienić, jeżeli seria skandali zataczać będzie coraz większe kręgi.

Pozostało 87% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1024
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Świat
Szwajcaria odnowi schrony nuklearne. Już teraz kraj jest wzorem dla innych
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1023
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1022
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1021