Niemcy: Kampania na rzecz zakładania kasków przez rowerzystów krytykowana za seksizm

Kampania reklamowa niemieckiego ministerstwa transportu, mająca na celu przekonanie rowerzystów do noszenia kasków, wywołała oskarżenia o seksizm, ponieważ modelka, prezentująca się w reklamie, ma na sobie tylko bieliznę. I kask.

Aktualizacja: 24.03.2019 16:45 Publikacja: 24.03.2019 16:24

Niemcy: Kampania na rzecz zakładania kasków przez rowerzystów krytykowana za seksizm

Foto: bmvi.de

qm

Już samo hasło kampanii jest kontrowersyjne: "Wygląda jak g***. Ale ratuje moje życie". Oprócz sloganu, na reklamach znalazło się zdjęcie profilu modelki, ubranej w fioletowy kask i... koronkowy stanik. Istnieje też wersja męska.

Ale reklama, która ma być prezentowana na billboardach i innych nośnikach od wtorku, jeszcze przed oficjalną publikacją zbiera ostrą krytykę. Wstrzymania kampanii domaga się m.in. kobieca część młodzieżówki SPD.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Społeczeństwo
Księżna Kate ogłosiła remisję choroby nowotworowej
Społeczeństwo
Włochy. Geje mogą się kształcić w seminariach rzymskokatolickich. Ale jest warunek
Społeczeństwo
W Teksasie zatrzymano najemnika z Grupy Wagnera. W plecaku miał dron
Społeczeństwo
Czad: Atak na pałac prezydencki. Atakowali „pijani uzbrojeni w maczety”
Społeczeństwo
Fin skrytykował Elona Muska w serwisie X. Niecenzuralna odpowiedź miliardera
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego