Niemcy: Kampania na rzecz zakładania kasków przez rowerzystów krytykowana za seksizm

Kampania reklamowa niemieckiego ministerstwa transportu, mająca na celu przekonanie rowerzystów do noszenia kasków, wywołała oskarżenia o seksizm, ponieważ modelka, prezentująca się w reklamie, ma na sobie tylko bieliznę. I kask.

Aktualizacja: 24.03.2019 16:45 Publikacja: 24.03.2019 16:24

Niemcy: Kampania na rzecz zakładania kasków przez rowerzystów krytykowana za seksizm

Foto: bmvi.de

qm

Już samo hasło kampanii jest kontrowersyjne: "Wygląda jak g***. Ale ratuje moje życie". Oprócz sloganu, na reklamach znalazło się zdjęcie profilu modelki, ubranej w fioletowy kask i... koronkowy stanik. Istnieje też wersja męska.

Ale reklama, która ma być prezentowana na billboardach i innych nośnikach od wtorku, jeszcze przed oficjalną publikacją zbiera ostrą krytykę. Wstrzymania kampanii domaga się m.in. kobieca część młodzieżówki SPD.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Społeczeństwo
Sondaż: Amerykanie niezadowoleni z polityki gospodarczej Donalda Trumpa
Społeczeństwo
Zadowolony jak Rosjanin w czwartym roku wojny
Społeczeństwo
Hiszpania pokonana w pięć sekund. Winę za blackout ponoszą politycy?
Społeczeństwo
Po dwóch latach w Sojuszu Finowie tracą zaufanie do NATO. Efekt Donalda Trumpa?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Społeczeństwo
Nowa Zelandia będzie uznawać tylko płeć biologiczną? Jest projekt ustawy
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne