Reklama
Rozwiń
Reklama

Sąd: Logo Jägermeistera nie obraża chrześcijan

Szwajcarski sąd orzekł, że logo używane przez firmę Jägermeister, produkującą niemiecki likier ziołowo-korzenny, nie jest obraźliwe dla chrześcijan.

Aktualizacja: 21.02.2020 10:34 Publikacja: 21.02.2020 10:26

Sąd: Logo Jägermeistera nie obraża chrześcijan

Foto: AdobeStock

adm

Znakiem rozpoznawczym Jägermeistera jest jego logo, które przedstawia głowę jelenia z krzyżem między rogami. Nawiązuje oni do przypowieści o św. Hubercie, który urodził się około 657 roku w Tuluzie, żył we współczesnej Francji i miał wielką pasję - polowania. Bez skrupułów tropił i mordował jelenie. Zmieniło się to jednak, gdy podczas jednego z nich, ogromne, białe zwierzę zbliżyło się do niego, a między jego rogami znajdował się jarzący się krzyż. Uznając to za znak od Boga, przysiągł poprawę, przestał polować i przyłączył się do kościoła jako misjonarz. Od 1935 roku słynny wizerunek jelenia z krzyżem zdobi przednią etykietę charakterystycznej, zielonej butelki Jägermeistera.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Spłaci dług w 400 lat. Sztuczki budowlańca z Krakowa
Społeczeństwo
Sondaż: Czy Polska jest gotowa na odpieranie ataków hybrydowych? Znamy zdanie Polaków
Społeczeństwo
Sondaż: Polacy rozumieją migrację lepiej niż politycy
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Społeczeństwo
Polska w globalnym rankingu rowerowym. Warszawa przegrywa z Wrocławiem i Poznaniem
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama