Reklama

Sąd: Logo Jägermeistera nie obraża chrześcijan

Szwajcarski sąd orzekł, że logo używane przez firmę Jägermeister, produkującą niemiecki likier ziołowo-korzenny, nie jest obraźliwe dla chrześcijan.

Aktualizacja: 21.02.2020 10:34 Publikacja: 21.02.2020 10:26

Sąd: Logo Jägermeistera nie obraża chrześcijan

Foto: AdobeStock

adm

Znakiem rozpoznawczym Jägermeistera jest jego logo, które przedstawia głowę jelenia z krzyżem między rogami. Nawiązuje oni do przypowieści o św. Hubercie, który urodził się około 657 roku w Tuluzie, żył we współczesnej Francji i miał wielką pasję - polowania. Bez skrupułów tropił i mordował jelenie. Zmieniło się to jednak, gdy podczas jednego z nich, ogromne, białe zwierzę zbliżyło się do niego, a między jego rogami znajdował się jarzący się krzyż. Uznając to za znak od Boga, przysiągł poprawę, przestał polować i przyłączył się do kościoła jako misjonarz. Od 1935 roku słynny wizerunek jelenia z krzyżem zdobi przednią etykietę charakterystycznej, zielonej butelki Jägermeistera.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Społeczeństwo
Jak Rosjanie kontrolują ruch autobusowy z Polską
Społeczeństwo
Piotr M. Majewski, historyk: Żyjemy w okresie nowego rodzaju wojny, która nie przypomina poprzednich
Społeczeństwo
Po rocznej przerwie Instytut Pileckiego znowu honoruje Polaków
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
Poseł interweniuje w sprawie Sary „reporterki”. Zarzuca szkole „psychiczne znęcanie się”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama