Sąd: Logo Jägermeistera nie obraża chrześcijan

Szwajcarski sąd orzekł, że logo używane przez firmę Jägermeister, produkującą niemiecki likier ziołowo-korzenny, nie jest obraźliwe dla chrześcijan.

Aktualizacja: 21.02.2020 10:34 Publikacja: 21.02.2020 10:26

Sąd: Logo Jägermeistera nie obraża chrześcijan

Foto: AdobeStock

adm

Znakiem rozpoznawczym Jägermeistera jest jego logo, które przedstawia głowę jelenia z krzyżem między rogami. Nawiązuje oni do przypowieści o św. Hubercie, który urodził się około 657 roku w Tuluzie, żył we współczesnej Francji i miał wielką pasję - polowania. Bez skrupułów tropił i mordował jelenie. Zmieniło się to jednak, gdy podczas jednego z nich, ogromne, białe zwierzę zbliżyło się do niego, a między jego rogami znajdował się jarzący się krzyż. Uznając to za znak od Boga, przysiągł poprawę, przestał polować i przyłączył się do kościoła jako misjonarz. Od 1935 roku słynny wizerunek jelenia z krzyżem zdobi przednią etykietę charakterystycznej, zielonej butelki Jägermeistera.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Społeczeństwo
Dr Paweł Grzesiowski: Nie jesteśmy w stanie powstrzymać kolejnych fal epidemicznych
podcast
Rafał Rogulski: Będziemy musieli odnaleźć się w powojennej rzeczywistości – i moralnie, i fizycznie
Społeczeństwo
Jak pary zarządzają wspólnym budżetem. Wyniki badania
Społeczeństwo
Niejasności finansowe wokół nowego szefa Instytutu Pileckiego
Społeczeństwo
Pierwsi imigranci z Polski mają być deportowani z USA