14-latek zmarł po wyzwaniu internetowym. Firma wycofuje pikantne chipsy ze sprzedaży

Firma produkująca przekąski wycofała ze sklepów niezwykle pikantne chipsy tortilla po śmierci nastolatka, który wziął udział w internetowym wyzwaniu "One Chip Challenge".

Publikacja: 08.09.2023 20:03

14-latek zmarł po wyzwaniu internetowym. Firma wycofuje pikantne chipsy ze sprzedaży

Foto: Flickr/Neil Tackaberry

Produkt wytwarzany przez firmę Paqui z siedzibą w Teksasie składa się z pojedynczego chipsa tortilla doprawionego papryczkami Naga viper i Carolina Reaper, znanymi jako jedne z najostrzejszych dostępnych papryczek.

Pakowany jest w pudełko w kształcie trumny ozdobione czaszką.

Konsumenci zostali zachęceni do sprawdzenia, czy poradzą sobie z mocą chipsa i opublikowania wyników w mediach społecznościowych. 

W środę rodzina z Massachusetts poinformowała, że ich czternastoletni syn, Harris Wolobah, zmarł kilka godzin po podjęciu "One Chip Challenge" w zeszłym tygodniu.

Jego ciało znajduje się w biurze lekarza sądowego, a oficjalna przyczyna śmierci jest nadal ustalana. Rodzina obwinia firmę za jego śmierć.

Czytaj więcej

Australia: Rekiny zaatakowały katamaran. Na pokładzie Rosjanie

W oświadczeniu opublikowanym na swojej stronie internetowej w czwartek, firma Paqui przekazała, że wycofuje produkt ze sklepów z powodu ostrożności.

Firma stwierdziła, że chips nadal spełnia standardy bezpieczeństwa żywności i wskazała na swoje etykiety, które wskazywały, że jest przeznaczony tylko dla dorosłych, z ostrzeżeniami odradzającymi spożywanie go osobom z alergiami, schorzeniami zdrowotnymi lub w ciąży. 

"Zaobserwowaliśmy wzrost liczby nastolatków i innych osób, które nie zwracają uwagi na te ostrzeżenia" - dodano w oświadczeniu. 

Komunikat o wycofaniu produktu ze strony internetowej zastąpił tekst marketingowy, który znajdował się na stronie do 5 września i zachęcał klientów do sprawdzenia, ile czasu minie zanim po zjedzeniu chipsa zdecydują się na zjedzenie lub wypicie czegokolwiek.

Rodzice nastolatka powiedzieli, że ich syn zemdlał po zjedzeniu chipsa w szkole, a po powrocie do domu zemdlał po raz drugi, a następnie zmarł w szpitalu.

One Chip Challenge: Nowa moda w mediach społecznościowych

- Mam nadzieję, modlę się do Boga, aby żaden rodzic nie przeszedł przez to, przez co ja przechodzę -powiedziała matka 14-latka.

"One Chip Challenge" istnieje od kilku lat. W 2022 r. jedna z kalifornijskich szkół średnich zgłosiła trzy przypadki uczniów wymagających pomocy medycznej po podjęciu wyzwania.

Wyzwanie jest niezwykle popularne w mediach społecznościowych, a hashtag #onechipchallenge był wyświetlany ponad 2 mld razy na TikToku.

Produkt wytwarzany przez firmę Paqui z siedzibą w Teksasie składa się z pojedynczego chipsa tortilla doprawionego papryczkami Naga viper i Carolina Reaper, znanymi jako jedne z najostrzejszych dostępnych papryczek.

Pakowany jest w pudełko w kształcie trumny ozdobione czaszką.

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Tygrys malajski przegrywa z cywilizacją. „Balansuje na krawędzi wyginięcia”
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Społeczeństwo
Rosja coraz bardziej podejrzliwa. Mnożą się oskarżenia o zdradę i szpiegostwo
Społeczeństwo
Zapłacili po 17 tys. euro za wyjazd, zostali zmuszeni do niewolniczej pracy
Społeczeństwo
Śmierć na planie westernu „Rust”. Jest decyzja sądu w sprawie Aleca Baldwina
Społeczeństwo
Barcelona nie chce tak wielu turystów. "Wszystko ma swoje granice!"
Społeczeństwo
Przeżyli rok w bunkrze imitującym Marsa. „W tym czasie Koreańczycy odmłodnieli”