14-latek zmarł po wyzwaniu internetowym. Firma wycofuje pikantne chipsy ze sprzedaży

Firma produkująca przekąski wycofała ze sklepów niezwykle pikantne chipsy tortilla po śmierci nastolatka, który wziął udział w internetowym wyzwaniu "One Chip Challenge".

Publikacja: 08.09.2023 20:03

14-latek zmarł po wyzwaniu internetowym. Firma wycofuje pikantne chipsy ze sprzedaży

Foto: Flickr/Neil Tackaberry

Produkt wytwarzany przez firmę Paqui z siedzibą w Teksasie składa się z pojedynczego chipsa tortilla doprawionego papryczkami Naga viper i Carolina Reaper, znanymi jako jedne z najostrzejszych dostępnych papryczek.

Pakowany jest w pudełko w kształcie trumny ozdobione czaszką.

Konsumenci zostali zachęceni do sprawdzenia, czy poradzą sobie z mocą chipsa i opublikowania wyników w mediach społecznościowych. 

W środę rodzina z Massachusetts poinformowała, że ich czternastoletni syn, Harris Wolobah, zmarł kilka godzin po podjęciu "One Chip Challenge" w zeszłym tygodniu.

Jego ciało znajduje się w biurze lekarza sądowego, a oficjalna przyczyna śmierci jest nadal ustalana. Rodzina obwinia firmę za jego śmierć.

Czytaj więcej

Australia: Rekiny zaatakowały katamaran. Na pokładzie Rosjanie

W oświadczeniu opublikowanym na swojej stronie internetowej w czwartek, firma Paqui przekazała, że wycofuje produkt ze sklepów z powodu ostrożności.

Firma stwierdziła, że chips nadal spełnia standardy bezpieczeństwa żywności i wskazała na swoje etykiety, które wskazywały, że jest przeznaczony tylko dla dorosłych, z ostrzeżeniami odradzającymi spożywanie go osobom z alergiami, schorzeniami zdrowotnymi lub w ciąży. 

"Zaobserwowaliśmy wzrost liczby nastolatków i innych osób, które nie zwracają uwagi na te ostrzeżenia" - dodano w oświadczeniu. 

Komunikat o wycofaniu produktu ze strony internetowej zastąpił tekst marketingowy, który znajdował się na stronie do 5 września i zachęcał klientów do sprawdzenia, ile czasu minie zanim po zjedzeniu chipsa zdecydują się na zjedzenie lub wypicie czegokolwiek.

Rodzice nastolatka powiedzieli, że ich syn zemdlał po zjedzeniu chipsa w szkole, a po powrocie do domu zemdlał po raz drugi, a następnie zmarł w szpitalu.

One Chip Challenge: Nowa moda w mediach społecznościowych

- Mam nadzieję, modlę się do Boga, aby żaden rodzic nie przeszedł przez to, przez co ja przechodzę -powiedziała matka 14-latka.

"One Chip Challenge" istnieje od kilku lat. W 2022 r. jedna z kalifornijskich szkół średnich zgłosiła trzy przypadki uczniów wymagających pomocy medycznej po podjęciu wyzwania.

Wyzwanie jest niezwykle popularne w mediach społecznościowych, a hashtag #onechipchallenge był wyświetlany ponad 2 mld razy na TikToku.

Produkt wytwarzany przez firmę Paqui z siedzibą w Teksasie składa się z pojedynczego chipsa tortilla doprawionego papryczkami Naga viper i Carolina Reaper, znanymi jako jedne z najostrzejszych dostępnych papryczek.

Pakowany jest w pudełko w kształcie trumny ozdobione czaszką.

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Społeczeństwo
Agencja z Ukrainy przemilczała, że oklaskiwany w Kanadzie były członek SS to Ukrainiec
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Społeczeństwo
Wstrząsy w pobliżu superwulkanu we Włoszech. Ekspert ostrzega: Możliwa konieczność ewakuacji
Społeczeństwo
Pies Joe Bidena zaatakował agenta Secret Service. To już 11 raz
Społeczeństwo
Wyszukiwarka Google ma już ćwierć wieku
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Społeczeństwo
Papież Franciszek wzywa Zachód do przezwyciężenia „paraliżu strachu” przed migrantami
Społeczeństwo
W ataku na Lwów spłonął magazyn organizacji Caritas. Było w nim 300 ton darów