14-latek zmarł po wyzwaniu internetowym. Firma wycofuje pikantne chipsy ze sprzedaży

Firma produkująca przekąski wycofała ze sklepów niezwykle pikantne chipsy tortilla po śmierci nastolatka, który wziął udział w internetowym wyzwaniu "One Chip Challenge".

Publikacja: 08.09.2023 20:03

14-latek zmarł po wyzwaniu internetowym. Firma wycofuje pikantne chipsy ze sprzedaży

Foto: Flickr/Neil Tackaberry

Produkt wytwarzany przez firmę Paqui z siedzibą w Teksasie składa się z pojedynczego chipsa tortilla doprawionego papryczkami Naga viper i Carolina Reaper, znanymi jako jedne z najostrzejszych dostępnych papryczek.

Pakowany jest w pudełko w kształcie trumny ozdobione czaszką.

Konsumenci zostali zachęceni do sprawdzenia, czy poradzą sobie z mocą chipsa i opublikowania wyników w mediach społecznościowych. 

W środę rodzina z Massachusetts poinformowała, że ich czternastoletni syn, Harris Wolobah, zmarł kilka godzin po podjęciu "One Chip Challenge" w zeszłym tygodniu.

Jego ciało znajduje się w biurze lekarza sądowego, a oficjalna przyczyna śmierci jest nadal ustalana. Rodzina obwinia firmę za jego śmierć.

Czytaj więcej

Australia: Rekiny zaatakowały katamaran. Na pokładzie Rosjanie

W oświadczeniu opublikowanym na swojej stronie internetowej w czwartek, firma Paqui przekazała, że wycofuje produkt ze sklepów z powodu ostrożności.

Firma stwierdziła, że chips nadal spełnia standardy bezpieczeństwa żywności i wskazała na swoje etykiety, które wskazywały, że jest przeznaczony tylko dla dorosłych, z ostrzeżeniami odradzającymi spożywanie go osobom z alergiami, schorzeniami zdrowotnymi lub w ciąży. 

"Zaobserwowaliśmy wzrost liczby nastolatków i innych osób, które nie zwracają uwagi na te ostrzeżenia" - dodano w oświadczeniu. 

Komunikat o wycofaniu produktu ze strony internetowej zastąpił tekst marketingowy, który znajdował się na stronie do 5 września i zachęcał klientów do sprawdzenia, ile czasu minie zanim po zjedzeniu chipsa zdecydują się na zjedzenie lub wypicie czegokolwiek.

Rodzice nastolatka powiedzieli, że ich syn zemdlał po zjedzeniu chipsa w szkole, a po powrocie do domu zemdlał po raz drugi, a następnie zmarł w szpitalu.

One Chip Challenge: Nowa moda w mediach społecznościowych

- Mam nadzieję, modlę się do Boga, aby żaden rodzic nie przeszedł przez to, przez co ja przechodzę -powiedziała matka 14-latka.

"One Chip Challenge" istnieje od kilku lat. W 2022 r. jedna z kalifornijskich szkół średnich zgłosiła trzy przypadki uczniów wymagających pomocy medycznej po podjęciu wyzwania.

Wyzwanie jest niezwykle popularne w mediach społecznościowych, a hashtag #onechipchallenge był wyświetlany ponad 2 mld razy na TikToku.

Produkt wytwarzany przez firmę Paqui z siedzibą w Teksasie składa się z pojedynczego chipsa tortilla doprawionego papryczkami Naga viper i Carolina Reaper, znanymi jako jedne z najostrzejszych dostępnych papryczek.

Pakowany jest w pudełko w kształcie trumny ozdobione czaszką.

Pozostało 90% artykułu
Społeczeństwo
„Niepokojąca” tajemnica. Ani gubernator, ani FBI nie wiedzą, kto steruje dronami nad New Jersey
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Społeczeństwo
Właściciele najstarszej oprocentowanej obligacji świata odebrali odsetki. „Jeśli masz jedną na strychu, to nadal wypłacamy”
Społeczeństwo
Gwałtownie rośnie liczba przypadków choroby, która zabija dzieci w Afryce
Społeczeństwo
Sondaż: Którym zagranicznym politykom ufają Ukraińcy? Zmiana na prowadzeniu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Społeczeństwo
Antypolska nagonka w Rosji. Wypraszają konsulat, teraz niszczą cmentarze żołnierzy AK