Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.10.2016 18:21 Publikacja: 17.10.2016 19:35
Foto: materiały prasowe
Rzeczpospolita: Z badań Głównego Inspektoratu Sanitarnego, zawartych w najnowszym sprawozdaniu z realizacji programu antynikotynowego, które zostało przygotowane przez rząd, wynika, że coraz mniej Polaków pali papierosy. Na początku lat 90. paliło 51 proc. Polaków i 25 proc. Polek; w roku 2011 r. – 31 proc. społeczeństwa, w 2015 r. – 24 proc. Moda na palenie przemija?
Krzysztof Puchalski: Trudno powiedzieć, że przemija, skoro jedna czwarta społeczeństwa wciąż pali. Natomiast z roku na rok obserwujemy tendencję spadkową. Także ci, którzy nie uwolnili się od nałogu, wypalają mniej papierosów niż kilka–kilkanaście lat temu. Istotna jest tutaj m.in. zmiana struktury społeczeństwa. Mamy coraz mniej ludzi niewykształconych, bezrobotnych, coraz mniej osób na stanowiskach robotniczych. To właśnie w tych grupach społecznych palenie jest najbardziej powszechne. Bogacimy się, a większa zasobność portfela – wbrew pozorom – nie sprzyja paleniu.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
Prognozy pogody na najbliższe dni przewidują deszcz, burze i dosyć niskie temperatury. To efekt niżu genueńskieg...
Minister Marcin Kierwiński zwołał sztab kryzysowy w siedzibie Rządowego Centrum Bezpieczeństwa — podaje Minister...
W województwie lubelskim stwierdzono kolejne podejrzenie zakażenia bakterią cholery w Polsce. Główny inspektor s...
Polska jest na ostatnim miejscu, jeśli chodzi o odsetek osób LGBT+ w populacji. To informacja z międzynarodowego...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas