Aktualizacja: 24.02.2018 19:04 Publikacja: 22.02.2018 18:19
Foto: mat. pras.
"Rzeczpospolita": Już po raz 14. „Rzeczpospolita” publikuje ranking najcenniejszych polskich marek. Czy któraś z nich ma możliwość znalezienia się wśród najlepszych brandów świata?
Marzanna Witek-Hajduk: Obawiam się, że nie będzie to łatwe. Po pierwsze dlatego, że polskim firmom brakuje potencjału umiędzynarodowienia, czyli nie są jeszcze rozpoznawalne na arenie międzynarodowej. Po drugie, polscy inwestorzy muszą jeszcze dojrzeć rynkowo, żeby mieć większy potencjał finansowania kampanii swoich marek. Do wykreowania marki rozpoznawalnej na skalę międzynarodową będą bowiem niezbędne duże nakłady. Poza tym znalezienie się wśród najcenniejszych marek wymagałoby stworzenia brandu technologicznego, bo to one królują w takich zestawieniach. A kiedy przyjrzymy się naszym markom eksportowym, to raczej niewiele jest firm, które należą do tego sektora. Jedną z najbardziej znanych jest marka gry komputerowej „Wiedźmin”, ale to jeszcze za mało.
Według szacunków serwisu Birth Gauge dzietność w Polsce wyniesie w 2025 roku mniej niż połowę współczynnika gwar...
Resort kultury podważył sens przyznawania przez Instytut Pileckiego stypendiów na projekty realizowane przez bia...
Nie wystarczy polskie pochodzenie, by zostać repatriantem. Rząd ujawnia nadużycia w programie repatriacji i prze...
W szpitalu wojskowym w Krakowie doszło do – kolejnego już w ostatnim czasie – incydentu związanego z zachowaniem...
Na placu Zamkowym w Warszawie, z udziałem prezydenta Andrzeja Dudy i ministra obrony Władysława Kosiniaka-Kamysz...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas