Reklama

Konsument nie zna swoich praw

Tylko co 15. badany w sondażu na zlecenie NIK skorzystał w ostatnich latach z pomocy instytucji publicznej w sprawie konsumenckiej

Aktualizacja: 27.12.2018 20:06 Publikacja: 27.12.2018 19:12

Konsument nie zna swoich praw

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

W zalewie towarów na rynku nie brak wadliwych lub gorszej jakości niż te same produkowane na rynki za granicą. Kupujący nie wiedzą jednak, jak się przed tym bronić – twierdzi NIK, która przyjrzała się ochronie konsumenta przez Inspekcję Handlową (IH). Zdaniem Izby rzetelnie wykonywała ona obowiązki, a jej kontrole poprawiały sytuację konsumenta. Jednak chodzi nie tylko o większą liczbę kontroli, lecz także o edukację.

– Polacy nie rozróżniają poszczególnych instytucji konsumenckich. Dlatego rzadko się do nich zwracają – wynika z sondażu CBOS wykonanego na zlecenie NIK.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Społeczeństwo
Piotr M. Majewski, historyk: Żyjemy w okresie nowego rodzaju wojny, która nie przypomina poprzednich
Społeczeństwo
Jak Rosjanie kontrolują ruch autobusowy z Polską
Społeczeństwo
Po rocznej przerwie Instytut Pileckiego znowu honoruje Polaków
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
Poseł interweniuje w sprawie Sary „reporterki”. Zarzuca szkole „psychiczne znęcanie się”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama