Reklama

Reklama Coca-Coli o polskim robotniku

Politycy oceniają hiszpańską reklamę, w której robotnik z Polski wysyła SMS-y na konkurs, by po pięciu latach (przy okazji Euro 2012) odwiedzić Polskę

Aktualizacja: 25.03.2012 15:54 Publikacja: 25.03.2012 15:25

Reklama Coca-Coli o polskim robotniku

Foto: ROL

Jacek od 2006 roku mieszka w Hiszpanii. Pracuje na budowie. Tęskni za bliskimi, których nie widział od lat. Kiedy w barze widzi plakat reklamujący konkurs Coca-Coli postanawia wysłać SMS. Chce wygrać bilety na Euro 2012, by zobaczyć rodzinę. Nie udaje mu się, ale Hiszpanie oddają mu swoje butelki, by pomóc mu spełnić marzenie.

Reklama
Reklama

"El fútbol nos da oportunidad de ser mejores" ("Piłka nożna daje nam możliwość bycia lepszym") - mówi na końcu lektor.

- Dokonaliśmy w ambasadzie gruntownej oceny tego spotu reklamowego, zawiera on oczywiście pewne uproszczenia (...), ale w ogólnym wyrazie jest to przekaz, w naszej ocenie, pozytywny - powiedział Radiu Zet Ryszard Schnepf, ambasador Polski w Hiszpanii.

-Ja bym nie przesadzał z tymi reklamami, ale Coca-Cola powinna się obawiać - ocenił Sławomir Nitras z PO.

Reklama
Reklama

- MSZ powinien monitorować wszelkie grube i lekkie przesady w zakresie dezawuowania polskości – uważa Jacek Kurski z Solidarnej Polski.

Innego zdania byli politycy lewicy, którzy gościli w radiu. - To jest tylko reklama, nie ma co drzeć szat - ocenił Andrzej Rozenek z Ruchu Palikota. - Ja bym na miejscu ministra spraw zagranicznych bardzo powściągliwie angażował się w takie akcje, dlatego że można się wygłupić - stwierdził Marek Siwiec z SLD.

Kontrowersje budzi długa rozłąka bohatera spotu z bliskimi. "Jakoś nie chce mi się wierzyć, że wymyślony pan Jacek od 5 lat nie mógł odwiedzić rodziny. A może po prostu nakręcili reklamę 'ku pokrzepieniu hiszpańskich serc', których to chyba bardziej nie będzie stać na wyjazd do Polski" - oceniła autorka bloga "Życie jak w Madrycie".

Podobnie myśli ambasador Schnepf. - Można mieć wątpliwości, czy po pięciu latach pracy polski robotnik budowlany musi startować w konkursie Coca-Coli, żeby odwiedzić Polskę, ale (...) znając Hiszpanów, z całą pewnością reklama nie niesie konotacji negatywnych - zapewnia.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Społeczeństwo
Prezes OTOZ Animals: To błąd Jarosława Kaczyńskiego, jego wyborcy przecież też lubią psy
Społeczeństwo
Rząd wyprowadza Ukraińców z pensjonatów. Polska zmniejsza wsparcie dla uchodźców
Społeczeństwo
Czy zakazać obrzezania u chłopców? Przewiduje to petycja, którą zajmie się Sejm
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Społeczeństwo
Poznaliśmy Młodzieżowe Słowo Roku 2025
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama