Reklama

Od Hitlera do hipstera. Koniec epoki Garbusa

Zgodnie z zapowiedziami Volkswagena koncern zakończył produkcję Garbusa - na świecie zwanego Żukiem. Ostatni egzemplarz zjechał z taśmy montażowej i zostanie wystawiony w muzeum przy fabryce w Meksyku, która produkowała go przez ostatnie lata.

Aktualizacja: 10.07.2019 06:20 Publikacja: 09.07.2019 22:21

Od Hitlera do hipstera. Koniec epoki Garbusa

Foto: Stock Adobe

amk

Słynnego Garbusa na polecenie Adolfa Hitlera zaprojektował w latach 30. XX wieku Ferdinand Porsche. Samochód o prostej konstrukcji, z umieszczonym z tyłu silnikiem chłodzonym powietrzem, miał być dostępny dla każdego niemieckiego robotnika. Stąd jego nazwa - "samochód dla ludu".

W latach 40. wyprodukowano jedynie niewielką liczbę egzemplarzy, a do masowej produkcji Garbus trafił dopiero po zakończeniu Ii wojny światowej, w 1945 roku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Społeczeństwo
Wielkie budowy w Niemczech. Dużo później, dużo drożej. Nowy symbol - więzienie w Zwickau
Austria
Austria: 13-latka wywierciła otwór w czaszce pacjenta. Mama pozwoliła, stanie przed sądem
Społeczeństwo
Koreański Sąd Najwyższy kończy spór o „Baby Shark”. Amerykański kompozytor przegrał po sześciu latach
Społeczeństwo
8-latki na Litwie będą się uczyć budowy i obsługi dronów
Społeczeństwo
Indonezja: Dwaj mężczyźni skazani na chłostę za pocałunek
Reklama
Reklama