Reklama

Od Hitlera do hipstera. Koniec epoki Garbusa

Zgodnie z zapowiedziami Volkswagena koncern zakończył produkcję Garbusa - na świecie zwanego Żukiem. Ostatni egzemplarz zjechał z taśmy montażowej i zostanie wystawiony w muzeum przy fabryce w Meksyku, która produkowała go przez ostatnie lata.

Aktualizacja: 10.07.2019 06:20 Publikacja: 09.07.2019 22:21

Od Hitlera do hipstera. Koniec epoki Garbusa

Foto: Stock Adobe

amk

Słynnego Garbusa na polecenie Adolfa Hitlera zaprojektował w latach 30. XX wieku Ferdinand Porsche. Samochód o prostej konstrukcji, z umieszczonym z tyłu silnikiem chłodzonym powietrzem, miał być dostępny dla każdego niemieckiego robotnika. Stąd jego nazwa - "samochód dla ludu".

W latach 40. wyprodukowano jedynie niewielką liczbę egzemplarzy, a do masowej produkcji Garbus trafił dopiero po zakończeniu Ii wojny światowej, w 1945 roku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Społeczeństwo
„Nieukarane zło się rozrasta”. Ukraińska noblistka, Ołeksandra Matwijczuk, o podejściu Zachodu do wojen
Społeczeństwo
Greta Thunberg twierdzi, że była torturowana w izraelskim więzieniu
Społeczeństwo
Trwa akcja ratunkowa pod Mount Everest. Utknęły tam setki turystów
Społeczeństwo
Pomnik Jana Pawła II w Rzymie zdewastowany. „Atak na symbol pokoju i pojednania”
Społeczeństwo
Książę William zapowiada zmiany w monarchii. „Czasem trzeba spojrzeć na tradycję i zadać pytanie, czy to wciąż ma sens”
Reklama
Reklama