Reklama
Rozwiń
Reklama

Chiny odchodzą od polityki jednego dziecka

Chiny rezygnują z polityki jednego dziecka, która obowiązywała w kraju od 1977 roku. Według nowego modelu, pary będą mogły mieć dwoje dzieci, nie ponosząc z tego tytułu żadnych opłat

Aktualizacja: 29.10.2015 11:18 Publikacja: 29.10.2015 10:41

Foto: AFP

Chiński rząd wprowadził politykę jednego dziecka w 1977 roku. Oficjalnym powodem tej decyzja była chęć złagodzenia społecznych i ekonomicznych problemów

Zatwierdzony przez plenum Komitetu Centralnego Komunistycznej Partii Chin plan na najbliższe pięć lat zakłada zniesienie polityki jednego dziecka. Szczegóły dotyczące planu mają zostać zaprezentowane jeszcze w tym tygodniu. Obecnie trwają na ten temat polityczne rozmowy w Pekinie. Zniesienie ograniczenia ma być reakcją na nierównowagę płci i starzenie się chińskiego społeczeństwa.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Społeczeństwo
Ukraińskie drony zniszczyły nadajnik tajemniczej rosyjskiej stacji radiowej UVB-76, która emitowała tylko brzęczenie
Społeczeństwo
Rdzenni mieszkańcy Brazylii wdarli się do kompleksu, w którym odbywa się COP30
Społeczeństwo
Smog, handlarze i „eksperci od szczęścia”. Przeludniona stolica Indii tętni życiem
Archeologia
Sztuka naskalna sprzed 8000 lat odkryta w Centralnej Anatolii
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Społeczeństwo
Drony znów zakłócają działanie lotniska w Belgii
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama