W jaki sposób prawidłowo wprowadzić zmiany do treści wydawanych przez rady gmin (powiatów) czy sejmików wojewódzkich aktów prawnych?
Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w przepisach [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=166317]rozporządzenia prezesa Rady Ministrów z 20 czerwca 2002 r. w sprawie zasad techniki prawodawczej (DzU nr 100, poz. 908, dalej: ztp)[/link].
Załącznik do tego rozporządzenia zawiera osobny dział poświęcony dokonywaniu zmian treści ustaw i ich nowelizacji.
Odnosi się on co prawda do aktów prawnych stanowionych przez Sejm, ale [b]zawarte w nim zasady można odpowiednio stosować do zmian wprowadzanych do uchwał wydawanych przez organy stanowiące władz lokalnych.[/b]
Jak wynika z treści § 82 ztp zmiana (nowelizacja) uchwały polega na uchyleniu niektórych jej przepisów, zastąpieniu niektórych jej przepisów przepisami o innej treści lub brzmieniu albo na dodaniu do niej nowych przepisów. § 83 ztp wymienia natomiast dwie podstawowe formy dokonywania zmian w treści np. uchwały gminnej rady.