Reklama
Rozwiń
Reklama

Których umiejętności pracowników nie zastąpi AI? Znamy wyniki badania

Obsługa klienta, zarządzanie zespołem i myślenie strategiczne to umiejętności, których – zdaniem pracodawców – nie zastąpi AI. Co trzecia firma uważa, że sztuczna inteligencja nie jest w stanie zastąpić ludzkiego podejścia w relacji z klientem.

Publikacja: 17.07.2025 11:48

Których umiejętności pracowników nie zastąpi AI? Znamy wyniki badania

Foto: Adobe Stock

Niewielu polskich przedsiębiorców, bo tylko 3 proc. uważa, że AI będzie mogła zastąpić kompetencje pracowników. W badaniu ManpowerGroup zapytano o ich opinie na temat ośmiu kompetencji ludzkich: jakie może zastąpić automatyka, a jakich nie. Wyniki badania opublikowano w raporcie firmy rekrutacyjnej Experis „W stronę przyszłości. Jak budować karierę w erze AI”. Autorzy podkreślają, że mimo coraz szerszego zastosowania AI w pracy, to człowiek i jego kompetencje miękkie wciąż pozostają fundamentem skutecznego biznesu.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama