Reklama

Których umiejętności pracowników nie zastąpi AI? Znamy wyniki badania

Obsługa klienta, zarządzanie zespołem i myślenie strategiczne to umiejętności, których – zdaniem pracodawców – nie zastąpi AI. Co trzecia firma uważa, że sztuczna inteligencja nie jest w stanie zastąpić ludzkiego podejścia w relacji z klientem.

Publikacja: 17.07.2025 11:48

Których umiejętności pracowników nie zastąpi AI? Znamy wyniki badania

Foto: Adobe Stock

Niewielu polskich przedsiębiorców, bo tylko 3 proc. uważa, że AI będzie mogła zastąpić kompetencje pracowników. W badaniu ManpowerGroup zapytano o ich opinie na temat ośmiu kompetencji ludzkich: jakie może zastąpić automatyka, a jakich nie. Wyniki badania opublikowano w raporcie firmy rekrutacyjnej Experis „W stronę przyszłości. Jak budować karierę w erze AI”. Autorzy podkreślają, że mimo coraz szerszego zastosowania AI w pracy, to człowiek i jego kompetencje miękkie wciąż pozostają fundamentem skutecznego biznesu.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Prawie 2 tys. pracodawców gotowych na krótszy czas pracy
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Rynek pracy
Małe szanse na skrócenie kolejek do lekarzy
Reklama
Reklama