W opisie muszą uwzględnić wszystkie planowane działania, zakres, w jakim zostały one zrealizowane, a gdyby doszło do jakichkolwiek odstępstw w ich realizacji, wyjaśnienie co do ich zakresu i harmonogramu realizacji.
Do sprawozdania z wykonania zadania wykonawca powinien dołączyć spis wszystkich faktur (rachunków), które zostały opłacone w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji.
Spis powinien zawierać:
- numer faktury (rachunku),
- datę wystawienia,
- wysokość wydatkowanej kwoty oraz wskazanie, w jakiej części została pokryta z dotacji,
- rodzaj towaru lub zakupionej usługi.
Każda z faktur powinna być opatrzona na odwrocie pieczęcią organizacji pożytku publicznego oraz zawierać informację, z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta, a także jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności.
Informacja ta powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych organizacji.
Dokumentacja powinna być przechowywana w formie pisemnej w urzędzie, który udzielił dotacji.
[srodtytul]Ewidencja księgowa[/srodtytul]
Ewidencja księgowa operacji związanych z przekazaniem dotacji z budżetu jednostki samorządu terytorialnego prowadzona w urzędzie czy starostwie jest następująca:
1) Przekazanie dotacji przez organ dotujący
[b]Wn 224[/b] „Rozliczenie udzielonych dotacji budżetowych”, [b]Ma 130[/b] „Rachunki bieżące jednostek budżetowych”,
2) Rozliczenie dotacji na podstawie przedstawionego sprawozdania
[b]Wn 810[/b] „Dotacje budżetowe oraz środki z budżetu na inwestycje, [b]Ma 224[/b] „Rozliczenie udzielonych dotacji budżetowych”,
3) Przypisanie na koniec roku dotacji rozliczonych niezwróconych do końca roku
[b]Wn 221[/b] „Należności z tytułu dochodów budżetowych”, [b]Ma 750[/b] „Przychody i koszty finansowe”
[i]Autorka jest naczelnikiem Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Sopotu[/i]
[ramka][b]Zobacz także [link=http://www.rp.pl/temat/406042.html]inne artykuły z naszego cyklu rachunkowość jednostek samorządu terytorialnego[/link][/b] [/ramka]