Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak podważać zapisy uchwały krajobrazowej

Ustawa krajobrazowa wprowadziła zmiany, które mogą wpływać na działalność przedsiębiorców. Pozwala ona na przyjmowanie przez poszczególne gminy tzw. uchwał krajobrazowych.

Publikacja: 18.11.2015 05:40

Ogólny kierunek zmian wynikający z ustawy krajobrazowej jest pozytywny. Muszą przecież funkcjonować instrumenty, które umożliwiają lokalizację tablic reklamowych, urządzeń reklamowych czy ogrodzeń. Jednocześnie nie mogą one naruszać praw podmiotów, które do tej pory w określony sposób korzystają z nieruchomości.

Uchwała krajobrazowa powinna zawierać zasady lokalizacji na określonych nieruchomościach i budynkach tablic i urządzeń reklamowych, a w szczególności szyldów. Przypomnijmy, że zgodnie z ustawą szyldem jest tablica lub urządzenie reklamowe informujące o działalności prowadzonej na nieruchomości, na której się znajduje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Sądy i trybunały
Waldemar Żurek ujawnia projekt reformy KRS. Liczy na poparcie prezydenta
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Ważne zmiany dla każdego, kto planuje budowę. Ustawa przyjęta
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama