Aktualizacja: 04.12.2016 11:44 Publikacja: 04.12.2016 11:44
Prace wykonane w najbliższych latach mają zabezpieczyć przed wylewami Odry, a jednocześnie ułatwić transport na rzece.
Foto: shutterstock
Tymczasem po odstąpieniu od umowy z dotychczasowym wykonawcą Zbiornika Racibórz termin zakończenia tego kluczowego dla Projektu zadania coraz bardziej się oddala. Z powodu opóźnień Projekt staje się coraz droższy, a budżet państwa musi pokrywać rosnące koszty.
Najwyższa Izba Kontroli już po raz ósmy przeprowadziła kontrolę realizacji Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w dorzeczu Odry. Wyniki dotychczasowych kontroli wykazywały w latach 2007-2014 niski poziom wykonania założonych zadań. Od początku realizacji Projektu NIK wskazywała m.in. na konieczność podjęcia skutecznych działań mających na celu przyśpieszenie jego realizacji, gdyż w ocenie Izby zakończenie Projektu w pierwotnym terminie, tj. do dnia 31 maja 2014 r., było zagrożone. Oceny te okazały się uzasadnione i w 2014 r. datę zamknięcia Projektu przesunięto o ponad trzy lata, tj. do dnia 31 grudnia 2017 r., niemniej jednak już wówczas NIK wskazała, że termin ten również jest nierealny.
Decyzje prezydenta o obsadzie personalnej organów sądownictwa nie mogą być zaskarżone do sądu administracyjnego.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Do Sejmu wpłynął już projekt Lewicy wprowadzający dzień wolny od pracy 24 grudnia w Wigilię Bożego Narodzenia. Do pomysłu odniósł się we wtorek prezydent Andrzej Duda.
Za nami dopiero pierwsze tygodnie nowego roku szkolnego 2024/2025. Wielu uczniów i rodziców myśli już jednak o odpoczynku od nauki. Warto w związku z tym sprawdzić, jakie są terminy ferii zimowych 2025 dla poszczególnych województw.
Sposób, w jaki rząd chce ograniczyć zjawisko wykorzystywania wiz studenckich przez cudzoziemców, nie podoba się szkołom wyższym.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie rozstrzygnął kwestię, która od wielu lat wzbudza duże wątpliwości wśród kierowców. Chodzi o używanie kierunkowskazu podczas wjeżdżania, przejeżdżania i zjeżdżania z ronda.
Po zauważalnym boomie na hulajnogi w latach 2021–2022 do łask wróciły miejskie rowery publiczne. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba w Polsce wzrosła o niemal 29 proc., z poziomu 21 tys. w 2023 r. do niemal 28 tys. w br.
Górnośląsko- -Zagłębiowska Metropolia jako jedyna w Polsce zbudowała swój system miejskich wypożyczalni rowerów jako równoważny element transportu publicznego.
Radni dwóch stołecznych dzielnic: Śródmieścia i Ochoty chcą, by miasto wspierało w budowie wind także wspólnoty czy spółdzielnie mieszkaniowe.
Rowerowe połączenie Berlina ze Szczecinem, a następnie z Kołobrzegiem stanie się kompletnym szlakiem i nowym produktem turystycznym w regionie.
Trzykrotne zwycięstwo Białej Podlaskiej w rowerowym wyścigu o tytuł Rowerowej Stolicy Polski to fenomen. Maluchy ze żłobków, uczniowie, seniorzy, grupy powstałe w instytucjach i zakładach pracy – w czerwcu już po raz trzeci rowerowa społeczność miasta wykręciła rekord: tym razem to 1 mln 441 tys km!
Województwo małopolskie to niekwestionowany lider turystyki rowerowej w Polsce i pionier w budowie ścieżek rowerowych na wałach rzek.
Ponad 28 mln zł zabezpieczono w budżecie Gdańska na łagodzenie skutków zimy. W gotowości jest 130 specjalistycznych pojazdów, 7 tys. ton kruszywa i środków chemicznych, a także załogi pełniące całodobowe dyżury. Podobnie jest w innych miastach.
W najnowszym numerze dodatku „Administracja” sporo miejsca poświęcamy tematyce funkcjonowania spółek komunalnych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas