Już z samym znalezieniem interesującego zamówienia przedsiębiorca bez Internetu może mieć problem. Przepisy wymagają, aby było ono publikowane w siedzibie zamawiającego, w ogólnie dostępnym miejscu. Może to być np. tablica ścienna w gminnym urzędzie.
Jednak zbieranie w ten sposób informacji o przetargach wymagałoby od przedsiębiorcy codziennych wizyt w dziesiątkach instytucji.[b] Dużo prościej zajrzeć do Biuletynu Zamówień Publicznych. Ukazuje się on jedynie w formie elektronicznej pod adresem:[/b] [link=http://www.portal.uzp.gov.pl]www.portal.uzp.gov.pl[/link]. Z pomocą formularza można ograniczyć kryteria wyszukiwania (np. do robót budowlanych w danej miejscowości).
[srodtytul]Specyfikacja w pliku[/srodtytul]
Podobnie jest ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, czyli podstawowym dokumentem w każdym przetargu. Można ją odebrać na piśmie z rąk zamawiającego. W przetargu nieograniczonym jest ona jednak obowiązkowo publikowana również na stronie internetowej. I stąd dużo prościej ją ściągnąć, zaoszczędzając czas i pieniądze. Tym bardziej że zgodnie z 42 ust. 2 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=172222]prawa zamówień publicznych[/link] (dalej: pzp) zamawiający ma aż pięć dni na wydanie tego dokumentu. Czekając na to, wykonawca skraca sobie czas na przygotowanie oferty.
Adres internetowy, pod którym zostaje zamieszczona specyfikacja, jest podawany w ogłoszeniu o zamówieniu. Nie musi to być oficjalna strona urzędu. Najczęściej informacje o przetargach ukazują się w Biuletynie Informacji Publicznej ([link=http://www.bip.gov.pl]www.bip.gov.pl[/link]).