Minister sprawiedliwości ustalił nowe zasady prowadzenia wykazów służbowych sędziów. Rozporządzenie w tej sprawie właśnie wchodzi w życie. W porównaniu z wykazami, które już dziś funkcjonują, nowe będą bogatsze w informacje.
Poza podstawowymi danymi dotyczącymi stosunków służbowych i osobistych wpływających na pełnienie urzędu pojawią się w nich informacje o odbytych szkoleniach i specjalizacji.
Wykaz będzie prowadzony w systemie teleinformatycznym. Wpisu danych do niego będzie się dokonywać na podstawie dokumentów gromadzonych w aktach osobowych lub też innych dokumentów czy informacji. Prezes sądu rejonowego przekaże przełożonemu prezesowi wyższej instancji wszelkie informacje będące podstawą wpisów w wykazach prowadzonych dla sędziów sądów rejonowych.
Wszystkie wpisy nieaktualne, które znalazły się w wykazie, zostają przekreślone. Identycznie należy postąpić w wypadku omyłkowego wpisu do wykazu konkretnego sędziego.
Wykazy znajdą się w sądzie pod szczególną ochroną. Należy je przechowywać w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym. Zaglądać do nich mogą jedynie osoby uprawnione do dostępu do akt osobowych sędziego. Prawo do wglądu ma także minister sprawiedliwości, któremu umożliwić to mają prezesi konkretnych sądów.